اخبار انجمن

در نشست مشترک بین انجمن خراسان رضوی و ولایت نیمروز مطرح شد : با تعامل و مذاکره میتوانیم مشکلات را حل کنیم

تاریخ : 1396/12/15


سی و نهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته مورخ 13 اسفند ماه سال 96 با حضور تمامی اعضا در محل انجمن برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی انجمن با توجه به تمایل اعضا و مدیران برای شرکت در دروه باز آموزی امور گمرکی که توسط آقای دستمردی برگزار میگردد در دو روز پایانی این هفته نیز این کلاس با مباحث پیشرفته تر برگزار میگردد و متقاضیان میتوانند برای شرکت در این دوره با دبیر خانه انجمن هماهنگی لازم انجام دهند .
در ابتدای جلسه در رابطه با موضوع دوز بلاغ های کشور قزاقستان و قرقیزستان مباحث و پیگیری هایی مطرح گردید .
در ادامه مطرح شد که متاسفانه از رانندگان ایرانی که قلمرو قزاقستان را به قرقیزستان ترک کرده اند در هنگام برگشت به قزاقستان مجدد باید پروانه تردد صادر شود در حالی که طبق توافقات این مجوز برای رفت و برگشت معتبر است ، احمد زمانیان رئیس هیات مدیره انجمن این موضوع را به دفتر ترانزیت کشور منتقل و در خواست پیگیری مجدانه را کرده است .
همچنین در ادامه جلسه طبق در خواستی که انجمن ولایت نیمروز جهت نشستی مشترک با انجمن خراسان نموده بود ،هیات مدیره و چندی از اعضای انجمن نیمروز در محل انجمن حضور یافتند .
احمد زمانیان یزدی درابتدا ضمن سپاس بابت حضور انجمن ولایت نیمروز در محل انجمن خراسان عنوان کرد :ما و شما باید در کنار یکدیگر به حل مسائل و مشکلات بپردازیم متاسفانه عدم تعامل مستمر از سال 94 تا به اکنون باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شرکت های خراسانی و رانندگان و غیره شده است .
وی افزود :ما امیدواریم که با تکرار برگزاری این جلسات ما و شما خودمان را ملزم به انجام مصوبات جلسات نماییم .
در ادامه حاج عبدالله نعیمی رئیس هیات مدیره انجمن ترانسپورتی ولایت نیمروز نیز با تایید صحبت های زمانیان گفت : ما امروز آمده ایم تا مشکلات را دوشادوش هم حل کنیم و برای حل مشکلات پیشنهاداتی هم داریم .
وی در بیان پیشنهادات خود گفت : ما حافظ منافع شرکت ها ،رانندگان و تجار هستیم و پیشنهاد اول مااین است که بیاییم کرایه را دلاری کنیم و مبلغ تفاوت سوخت را به دوش تاجر بیاندازیم به هر میزان که هست ،پیشنهاد دوم ما این است که خسارت کانتینر ها را نباید راننده پرداخت کند و این را نیز صاحب کالا باید پرداخت کند زیرا راننده تنها کانتینر را حمل میکند و اطلاعی از داخل کانتینر ندارد .
پیشنهاد سوم ما در مورد دموراژکانتینر ها است که به دلیل کم بودن زمان فری تایم راننده متحمل خسارت زیادی برای خواب کانتینر میشود .
در ادامه نوروزی عضو هیات مدیره انجمن ولایت نیمروز نیز ضمن تایید صحبت ها ی نعیمی افزود : هزینه ای در داخل گمرک برای برگ سبز ورود کانتینر گرفته می شود که دارای تعرفه متفاوت است این نیز باعث مشکلاتی شده است .
محمود امتی نایب رئیس هیات مدیره انجمن حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی نیز بیان کرد :بهتر از قبل از پرداختن به مشکلات تذکری به خودمان بدهیم و رسالت خودمان را انجام دهیم ، خوشبختانه دولت ها به این نتیجه رسیده اند که به انجمن های خود به عنوان مطلع و کارشناس بها بدهد ،باید جایگاه انجمن را تعریف کنیم ما باید بتوانیم مسائلمان را با هم حل کنیم متاسفانه چندی پیش انجمن نیمروز بخاطر مشکلی که بین دو شرکت ایرانی و افغانی بود شرکتی را بایکد نمود که این از جایگاه انجمن به دور است و امیدواریم این مسئله امروز حل شود تا دیگر شاهد اینچنین برخورد هایی نباشیم .
در ادامه امتی افزود در مورد پیشنهادات اقای نعیمی باید بگم که با دلاری کردن نرخ کرایه ما هم موافقیم با توجه به اینکه هفتاد تا هشتاد درصد مبالغی که ما دریافت میکنم از صاحب کالا دلاری است این پیشنهاد مناسبی است و باید در کمیته های ترانزیت و حمل ونقل بررسی و در صورت تایید تلاش کنیم که عملی شود .
در مورد خسارت های کانتینر هم باید راننده را ملزم کنیم تا زمان خالی و بار کردن بار اشکالات کانتینر را یاد داشت کند تا در انتها به مشکل بر نخورد .
در رابطه با فری تایم که مطرح کردید هم باید گفت : این موضوع تنها دست ما نیست و باید در تنظیم قرارداد بخواهیم که راننده این مورد را لحاظ کند و الیته این موضوعات را در کمیته ای ترانزیت و حمل نقل بررسی کرده و مصوب خواهیم کرد .
ابراهیم عطایی دیگر عضو هیات مدیره نیز با تایید صحبت ها امتی نیز گفت :باید هم هوای تاجر و هم رانند ه را داشته باشیم تا بار را از دست ندهیم در مورد خسارت کانتینر ها که بیان شد خوشبختانه در جلساتی که با انجمن کشتیرانی داریم پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کرده و بیمه را ملزم به پرداخت خسارت کنیم
وی افزود : در خصوص بحث فری تایم هم متاسفانه اکثر مواقع راننده تعلل میکند باید رانندگان را ملزم کنیم تا به موقع بار را جابه جا کرده و حرکت کنند.
در ادامه جلسه قاسم حسینی دیگر عضو هیات مدیره نیز ضمن تاکید بر صحبت های مطرح شده عنوان کرد : شرط حل شدن مسائل این است که بتوانیم با تعامل و مذاکره در کنار یکدیگر مسائل را حل و فصل کنیم تا هم شرکت و هم راننده بتوانند در ارامش کامل فعالیت خود را انجام دهند .
در
دراین جلسه اعضای دو انجمن با هم به بررسی مسائل پرداختند و در نهایت مقرر شد تا پیشنهادات در کمیته های انجمن مطرح و در صورت تایید با نظر هیات مدیره تصویب شود و به شرکت ها منتقل شود .
در ادامه مسائل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .