خبر عمومی

مقایسه عملکرد مسئولان دو صنف قنادان و کامیونداران

تاریخ : 1397/02/26


در محل عرضه کالا، نرخ حمل درج نمی‌شود تا کالا به‌صورت مناقصه‌ای حمل شود، جا و مکانی برای عرضه و شکایت نیست و اگر هم ناظری حضور داشته باشد، موضوع را به بعد موکول می‌کند.

مقایسه عملکرد مسئولان دو صنف قنادان و کامیونداران
تین‌نیوز |
یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از متفاوت بودن نرخ کرایه در هر باربری حتی برای یک نوع بار و در یک مسیر انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی منتشر کرد، با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان نوشت: کم کم به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و طبق روال هر سال از طرف اتحادیه صنف قنادان نرخ فروش «زولبیا و بامیه» بر اساس قیمت تمام شده و سود مشخص می‌شود و بر اساس قانون نظارت، قنادان ملزم به نصب قیمت مصوب در محل فروش هستند.

وی افزود: همچنین در مراکز فروش در زیر تابلوی درج قیمت، شماره تلفنی اعلام می‌شود تا مشتریان تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خاطرنشان کرد: اما در صنف کامیونداران، اخیرا تعرفه حمل کنار گذاشته شده و نرخ توافقی اعلام شده است.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: همچنین در محل عرضه کالا، نرخ حمل درج نمی‌شود تا کالا به‌صورت مناقصه‌ای حمل شود، جا و مکانی برای عرضه و شکایت نیست و اگر هم ناظری حضور داشته باشد، موضوع را به بعد موکول می‌کند.

این کامیوندار خودراننده تاکید کرد: ضمن این ‌که نرخ کرایه توسط جایی اعلام نمی‌شود و کرایه بر اساس واحد دهه افزایش می‌یابد (مثلا ده سال یک‌بار).

سمنانی با بیان این‌که نرخ کرایه نیز در هر باربری متفاوت است حتی در مورد یک نوع بار و در یک مسیر، خاطرنشان کرد: همچنین حمل بار واحد اندازه‌گیری و معیار سنجش مثلا کیلویی چند(تن برکیلومتر ) ندارد.

منبع : تین نیوز 27 اردیبهشت 97