اخبار انجمن

درنهایت اداره امور مالیاتی استان ناچار به پاسخ دادن شد

تاریخ : 1397/02/31


ششمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان روز گذشته مورخ 30 اردیبهشت ماه 97 با حضور تمام اعضا در محل انجمن برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی انجمن اداره امور مالیاتی استان در نهایت پاسخ پیگیری های هیات مدیره در خصوص معافیت مالیات عملکرد را داد .
در ابتدای جلسه نامه ارسالی از اداره امور مالیاتی مبنی براین که در آمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که به صورت عبوری (ترانزیت )به ایران وارد میشود و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر میشوند مشمول مالیات با نرخ صفر میگردد نیز قرائت شد و مقرر گردید برای استناد شرکت ها به این نامه و ارائه به اداره امور مالیات بخشنامه گردد .
در ادامه جلسه نامه انجمن کشتیرانی در خصوص افزایش تعهدات طرح تضمین کانتینری قرائت و مقرر شد به شرکت ها اعلام کرد .
همچنین در این جلسه انجمن میزبان نماینده ارزی شعب بانک ملی ایران بود و مقرر شد تا ابلاغ نهایی بخشنامه تخصیص ارز و دستور العنل اجرایی آن از سوی بانک مرکزی منتظر بوده و اقدامی صورت نگیرد و رانندگان در صورت تمایل میتواندد اقدام به تشکیل پرونده در شعب بانک نمایند . همچنین توافق شد تا با جلسات متعدد دیگر این مسئله کارشناسی شده و ساز و کار مشخصی برای ان ارائه گردد .
در ادامه نامه اتاق بازرگانی در خصوص اصلاح ضرایب مالیاتی قرائت شد
در ادامه نیز سید قاسم حسینی گزارشی از همایش ملی رانندگان نیزارائه نمود و هیات مدیره را از تصمیمان و اهداف اتخاذ شده توسط رانندگان مطلع نمود.
همچنین مسائل جاری انجمن نیز مورد بررسی قرار گرفت .