اخبار انجمن

سر در گمی رانندگان ترانزیتی در بازار ارز

تاریخ : 1397/03/28


نهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استا ن خراسان رضوی روز گذشته مورخ 27 خرداد ماه 97 با حضور تمام اعضا در محل انجمن برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی انجمن علی رغم پیگیری های مجدانه انجمن طی دو ماه گذشته در مورد ارز تخصیصی به حمل ونقل بین المللی همچنان رانندگان ترانزیتی سر در گم هستندو مصوبه ای اجرا نشده است .
در ابتدای جلسه نامه ای از سوی ناظر گمرکات خراسان رضوی که به مدیر کل گمرک ایران ارسال شده بود در خصوص پرونده های شرکت های حمل ونقل بین الملل به دلیل عدم تسویه پروانه های ورود موقت کامیونهای افغانی صادره از گمرک دوغارون که به جرم حمل مواد مخدر توسط مقامات قضایی توقیف شده بود قرائت گردیده و در خواست شده بود تا پیگیری ها ی لازم جهت مشخص شدن تکلیف این کامیون های توقیف شده صورت گیرد همچنین مقرر شد از سوی انجمن نیز نامه در خصوص پیگیری این مسئله به گمرک ایران ارسال گردد.
در ادامه جلسه نامه ای از سوی وزارت خارجه در خصوص عدم تغییر رویه روادید برای کامیونها ترانزیتی عبوری از کشور ترکمنستان قرائت شد.
همچنین در این جلسه با توجه به اینکه از سوی دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی در خصوص مشخصات مواد سوختی استاندارد و مورد تایید دولت افغانستان ارسال شده بود و مقرر شد تا جهت اطلاع به شرکت ها ارسال گردد .
در ادامه نامه مربوط به انجمن کشتیرانی در خصوص اعلام افزایش تعرفه کانتینری نیز قرائت شد و مقرر شد به شرکت ها بخشنامه شود .
همچنین با توجه به اینکه درهمین هفته اجلاس حمل ونقلی ای به مدت دو روز با هیاتی از کشور قزاقستان به مسائل و مشکلات فی مابین این دو کشور پرداخته می شود مقرر شد احدی از اعضای هیات مدیره به عنوان نماینده انجمن در این اجلاس شرکت نماید .
در این جلسه با توجه به اینکه از سوی سازمان راهداری نامه ای مربوط به تخصیص ارز رانندگان ارسال شده بود مقرر شد تا قیمت های واقعی مربوط به این مسیر ها تا دو روز آینده تهیه و به این سازمان ارسال شود .