خبر عمومی

یک کامیون دار باسابقه: دلالان بارنامه بلای جان رانندگان شده‌اند

تاریخ : 1397/04/25


متأسفانه برخی شرکت‌ها با دلالان خریدار بارنامه‌های رانندگان همکاری می‌کنند. بدین‌صورت که دلالان بارنامه‌ها را با 17 تا 18 درصد تخفیف از راننده می‌خرند و مجدداً به شرکت‌های حمل‌ونقلی تحویل می‌دهند.

دلالان بارنامه بلای جان رانندگان شده‌اند
تین‌نیوز |
رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان گفت: دلالان بارنامه با همکاری برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای خود بازار درست کرده‌اند..

محمد جعفر امیری رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از وجود دلالان بارنامه انتقاد کرد و خواهان همکاری بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقلی با رانندگان شد..

وی با بیان اینکه به‌عنوان راننده تریلی سال‌های طولانی است در سنندج فعالیت دارم، ادامه داد: متأسفانه برخی شرکت‌ها با دلالان خریدار بارنامه‌های رانندگان همکاری می‌کنند. بدین‌صورت که دلالان بارنامه‌ها را با 17 تا 18 درصد تخفیف از راننده می‌خرند و مجدداً به شرکت‌های حمل‌ونقلی تحویل می‌دهند.

این راننده باسابقه کامیون با بیان اینکه گاهی راننده مجبور است برای گذران زندگی‌اش بارنامه‌اش را بفروشد ادامه داد: دلالانی هستند که این بارنامه‌ها را می‌خرند و برای شرکت‌ها هم راحت است به‌جای اینکه با چند نفر در ارتباط باشند با یک نفر در ارتباط باشند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان تأکید کرد که نباید شرکت‌ها اجازه دهند رانندگان برای گذران زندگی مجبور به فروش دسترنج خود باشند؛ که سودجویان با ۱۷ درصد کمتر آن را نقد کنند.

وی با توضیح اینکه اکنون معیشت رانندگان به مشکل خورده است ادامه داد: به دلیل افزایش نوسانات نرخ ارز هزینه‌ها رانندگان افزایش‌یافته است و حتی افزایش 20 درصدی کرایه حمل نتوانست مشکلی را حل کند. اکنون بازهم رقم حمل واقعی نبوده و جوابگوی هزینه‌ها نیست.

امیری این را هم گفت که در سنندج به دلیل وجود کارخانه‌های پلمیر و مواد شیمیایی بار به‌اندازه کافی وجود دارد اما به دلیل اینکه مبنای این 20 درصد افزایش مشخص نیست عملاً افزایش قیمت معقولانه‌ای رخ نداده است.

وی توضیح داد: برای مثال باری که از سنندج به مقصد بندرعباس با 1 میلیون و 800 هزار تومان برده می‌شد اکنون 2 میلیون و 100 هزارتویمان شده است و این در حالی است که قطعات یدکی چند برابر افزایش‌یافته است.

منبع: خبر گزاری تین نیوز 25 تیر ماه 97