اخبار انجمن

بازدید هیئت مدیره انجمن از خبرگزاری های استان

تاریخ : 1397/05/22


هجدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ 21 مرداد ماه 97 با حضور تمام اعضا و بازرسین درمحل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن، هیئت مدیره در این روز به منظور تکریم مقام خبر نگار از خبر گزاری های ایسنا ،ایرنا و روز نامه خراسان بازدید کردند و ضمن تبریک ،تشکر خود را به جهت بازتاب به موقع اخبار و رویداد های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت در استان بیان کردند .
در ابتدای جلسه نامه ای که هفته گذشته پیرو نامه انجمن نیمروز برای حضور در بندر عباس به سازمان راهداری نوشته شده بود قرائت شد و طبق این نامه انجام هر فعالیتی از سوی انجمن نیمروز باید از مجاری دیپلماتیک صورت گیرد و جوابیه آن ارسال شد .
در ادامه جلسه نامه ای که انجمن کشتیرانی در جواب نامه انجمن در مورد اعتراض به نرخ هزینه ریالی محاسبه THC قرائت و مقرر شد تا انجمن پیگیری لازم را از سازمان بنادر انجام دهد زیرا این هزینه مربوط به خدمات داخل بندر بوده و ربطی به کشتیرانی نخواهد داشت و با توجه به این مسئله لازم است که معادل ارز دولتی محاسبه شود و محاسبه آن بر اساس بازار آزاد با عث افزایش هزینه حمل ترانزیتی خواهد شد .
همچنین در ادامه جلسه نامه سازمان راهداری به نمایندگی وزارت خارجه شرق کشور مبنی برپیگیری اخذ امور مربوط به ویزا ،رودپاس و خط سیر با توجه به اذحام مکرر نمایندگان شرکت های عضو در محل کنسولگری قرائت ومقرر شد تا مقدمات انجام این فعالیت محیا گردد .
در ادامه جلسه نامه ای از سوی اداره قرنطینه مربوط به شرایط و ضوابط گیاهی در ترانزیت خارجی محصولات گیاهی از طریق جمهوری اسلامی ایران قرائت شد و مقرر شد تا هیئت مدیره نظرات خود را پس از بررسی در جلسه کمیسیون اتاق که هفته آینده است اعلام نمایند .
در ادامه مسائل آموزشی و رفاهی انجمن بررسی شد .