اخبار انجمن

ضرورت بازرسی قبل از سفر به ترکمنستان

تاریخ : 1397/07/30

بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ 29 مهر ماه 97 با حضور حداکثر اعضای هیئت مدیره در محل انجمن برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن با توجه به اینکه کشور ترکمنستان مجازات شدیدی در خصوص کشف مواد مخدر برای رانندگان اجرا میکند ،اطلاع رسانی و مطلع کردن شرکت ها و رانندگان از قوانین ترکمنستان و بازرسی قبل از عزیمت حائز اهمیت است .
در ابتدای جلسه نامه ارسالی از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در خصوص ضرورت تشدید بازرسی کامیون های ایرانی قبل از عزیمت به ترکمنستان قرائت و مقرر شد تا به شرکت ها بخشنامه شود .ضمنا انجمن صنفی نیز دراین راستا اقدام به چاپ کتابچه ای متشکل از کلیه قوانین قاچاق مواد مخدر به ترکمنستان کرده است که طی چند روز آینده در اختیار شرکت ها و رانندگان قرار می گیرد .
در ادامه جلسه نامه ارسالی از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مبنی بر صدور بارنامه داخلی برای کامیون های حامل بار های ترانزیتی از بندر عباس به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون قرائت وقرار شد فعلا به شرکت ها بخشنامه شود ولی هیئت مدیره با اعتقاد ابهام در این موضوع مقررکردند تا از مبادی زیربط این مسئله پیگیری شود .
همچنین در ادامه جلسه پیرو مسائل و مشکلاتی که در خصوص عبور کامیون و توقف محمولاتدر مسیر بندر عباس - نیمروز ایجاد شده ،ضمن بحث و تبادل نظر هیئت مدیره مجدانه پیگیر حل مشکلات ایجاد شده است .
لازم به ذکر است که در این جلسه رئیس هیئت مدیره انجمن طی اطلاع رسانی قبلی برای شرکت در اجلاس حمل ونقلی قزاقستان به کشور قزاقستان رفته و در جلسه حضور نداشت .