خبر عمومی

تن-کیلومتر؛ تنها فرمول ساماندهی بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

تاریخ : 1397/08/12


تنها فرمولی که می‌تواند بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را سامان دهد، اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور است.

تن-کیلومتر؛ تنها فرمول ساماندهی بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا
تین‌نیوز |
یک راننده خود مالک معتقد است تنها فرمولی که می‌تواند بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را سامان بدهد، اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب تاکید کرد: به دنبال زمین‌گیر شدن درصد بالایی از ناوگان حمل بار جاده‌ای بر اثر بالا رفتن قیمت لاستیک، روغن موتور، ولوازم یدکی و هزینه‌های جانبی و خدماتی و همچنین ثابت ماندن نرخ کرایه‌ها، تعادل در حمل بار تغییر چشمگیری پیدا کرد.

این کامیوندار گفت: این شرایط موجب شد در بعضی مسیرها، افزایش چند برابری در نرخ کرایه صورت بگیرد که باز هم مثل همیشه شرکت‌های حمل‌ونقل از وضعیت به وجود آمده بیشترین سود را بردند.

وی با بیان این‌که اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل دنبال منافع شخصی خود هستند و هرچه آب گل‌آلودتر باشد ماهی بیشتری صید می‌کنند، افزود: در چنین وضعیتی، صاحبان کالا و تولید کنندگان چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌های حمل ندارند و این بی ثباتی نتیجه نبودن یک نرخ مدون ومعقول است.

فلاحی گفت: تنها فرمولی که می‌تواند این بی‌ثباتی را سامان داده و رضایت طرفین را جلب کند اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور و کوتاه کردن دست افرادی است که با کمترین سرمایه‌گذاری و خدمات بیشترین سود را در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از آن خود می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک اظهار کرد: اگر سود منطقی و واقعی این صنف به متولیان واقعی آن یعنی کامیونداران که سرمایه‌گذاران واقعی هستند برسد، توان ادامه فعالیت برای آنان ایجاد می‌شود و تولید کنندگان، صاحبان کالا و مصرف کنندگان که بیشترین قشر در معرض خطر هستند نیز از این چرخه سالم سود خواهند برد.

فلاحی خاطرنشان کرد: همانطور که طی 2 و سه سال گذشته به طور مستمر خطر زمین‌گیر شدن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای هشدار داده شده بود، اکنون هم هشدار می‌دهیم چنانچه تن-کیلومتر اجرا نشود، مطمئنا ناوگان حمل بار ناخواسته، از وضعیت موجود هم زمین‌گیرتر خواهد شد و هزینه برگرداندن آن به وضعیت قبلی از اجرای طرح تن-کیلومتر بیشتر خواهد بود

منبع:تین نیوز12 آبان ماه 97