خبر عمومی

چرا از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری استقبال نمی‌شود؟

تاریخ : 1397/08/26

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان پاسخ داد،

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: مشکلات عدیده از جمله تسهیلات، بالا بودن قیمت کامیون‌ها و یکسان بودن کرایه‌‍ بارها وجود دارد که طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری را با عدم استقبال روبه‌رو کرده است.

احمد زمانیان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل توسط دولت مصوب شد اما به دلایل مختلف از جمله بالا بودن قیمت کامیون‌ها و عدم اخذ تسهیلات از این طرح استقبال چندانی صورت نگرفت، عنوان کرد: یکی از عمده دلایلی که این طرح را با استقبال کم‌رنگی مواجه کرده، تسهیلات بوده که با عدم استقبال رانندگان مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه عمر متوسط ناوگان حمل‌ونقل باری در کشور ما حدود 25 سال است، عنوان کرد: عمر متوسط ناوگان حمل‌ونقل باری در کشور ما حدود 25 سال است در حالی که در کشورهای همسایه و آسیای میانه عمر ناوگان حمل‌ونقل باری بسیار کمتر از کشور ما است.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از عوامل دخیل عدم استقبال رانندگان از طرح نوسازی کرایه حمل بار بوده به طوری که کرایه حمل بار یک کامیون نو با فرسوده یکسان بوده از این جهت رانندگان تمایلی به طرح نوسازی ندارند.

زمانیان در خصوص آخرین وضعیت مرز ترکمنستان عنوان کرد: تاکنون تغییراتی برای حل مشکلات در مرز سرخس ایجاد نشده به طوری که هم‌اکنون محدودیت عبوری روزی 30 دستگاه کامیون وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه از طرف ترکمنستان گفته شده که پل قدیم باید بسته شود تا محدودیت‌ها برداشته شود تاکنون با گذشت چندماه از این خبر هنوز تلاشی برای بسته شدن این پل قدیم شکل نگرفته و محدودیت‌ها همچون گذشته وجود دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص مرز لطف آباد، بیان کرد: با وجود محدودیت‌ها در مرز سرخس بسیاری از بارها به سمت لطف آباد می‌روند که از مرز لطف آباد خروج کنند، از این جهت به واسطه حجم زیاد در این مرز گاها توقف‌های کوتاه مدت در این مرز داریم.

زمانیان با اشاره به توافق اخیر با کشور قزاقستان در خصوص پروانه‌های حمل‌ونقل، عنوان کرد: مدت اعتبار پروانه‌های حمل‌ونقل کشور قزاقستان از حدود 6 ماه گذشته تمام شده بوده و عملا ورود به این کشور برای ناوگان حمل‌ونقل باری ایران بسیار سخت بود که با وجود جلسات و نشست مشترک توانستیم تفاهم‌نامه‌ای برای این پروانه‌های حمل‌ونقل اخذ کنیم.

منبع : ایسنا 24 آبان 97