خبر عمومی

کسب درآمد با ریال پرداخت هزینه با دلار

تاریخ : 1397/11/24

انتقاد یک کامیوندار : کسب درآمد با ریال پرداخت هزینه با دلار
مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱۵ به تصویب رسید که تقریباً همه فعالان این بخش از مفاد آن مطلع هستند.

تین‌نیوز |
یک راننده و کامیوندار با انتقاد از شرایط اقتصادی حاکم بر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، گفت: ما همچنان با واحد پول ریال کرایه می‌گیریم و با نرخ دلار هزینه‌های خود را می‌پردازیم.

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری (محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر) در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱۵ به تصویب رسید که تقریباً همه فعالان این بخش از مفاد آن مطلع هستند.

به گفته او، شورای عالی متشکل از چند وزارتخانه، اتاق بازرگانی و چند نهاد دیگر است و وزیر راه، وزیر صمت و چند مقام عالی رتبه در این شورا مستقیماً تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: با همه این اوصاف چرا مصوبه‌ای که به قول کارشناسان حدود ۱۰۰۰ نفر-ساعت کار روی کلیات و جزئیات آن انجام شده و مسئولان نیز بر اجرای آن تاکید دارند، پشت دروازه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل و تشکل‌های صنفی بخش حمل کالا متوقف و زمین‌گیر شده است؟

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک با طرح این پرسش‌ها که آیا شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند از اجرای قانونی به این شفافی سر باز زنند، آیا فعالان بخش حمل‌ونقل بار به بازی گرفته شده‌اند، تشکل‌های صنفی چرا دست روی دست گذاشته‌اند‌؟ بیان کرد: بیش از 40 روز از دستور اجرای این مصوبه می‌گذرد و در این مدت حق مسلم رانندگان و کامیونداران، با وجود جدول محاسبه کرایه، بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف تقسیم می‌شود.

وی از مسئولان دولتی مرتبط با بخش حمل‌ونقل کالا و نیز مسئولان تشکل‌های صنفی رانندگان، کامیونداران و شرکت‌های حمل‌ونقل خواست تا به مشکلات مربوط به عدم اجرا و یا اجرای ناقص این مصوبه رسیدگی کنند.

فلاحی گفت: در شرایط فعلی وضعیت رانندگان و کامیونداران به گونه‌ای شده است که آنان همچنان با واحد پول ریال کرایه دریافت کرده و با نرخ دلار هزینه‌های خود را می‌پردازند

منبع: خبر گذاری تین نیوز 24 بهمن 97