خبر عمومی

8 مشکل عمده کامیون‌داران در بخش سوخت/ مسئولان رسیدگی کنند

تاریخ : 1397/12/27


یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است در حال حاضر هشت مشکل عمده در زمینه سوخت حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد که موجب بروز مشکلاتی برای کامیون‌داران به‌خصوص در یک ماه اخیر شده است.

8 مشکل عمده کامیون‌داران در بخش سوخت/ مسئولان رسیدگی کنند
تین‌نیوز |
یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است در حال حاضر هشت مشکل عمده در زمینه سوخت حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد که موجب بروز مشکلاتی برای کامیون‌داران به خصوص در یک ماه اخیر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: یکی از این مشکلات میزان تخصیص سهمیه ثابت به هر کامیون در ماه است.

این راننده خود مالک افزود: سهمیه نامعلوم (سهمیه کارکردی هرکامیون، مثلا هر چند صد کیلومتر، چقدر گازوئیل)، کمبود سهمیه دریافتی سوخت روزانه و نیز عدم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی و عدم اطلاع راننده از میزان شارژ و دریافتی در ماه بعد نیز از دیگر مشکلات موجود در زمینه توزیع سوخت به حمل‌ونقل جاده‌ای کالاست.

او خاطرنشان کرد: کمبود یا نبود سوخت آزاد 600 تومانی در جایگاه‌های سوخت که این روزها همه را با دردسر روبرو ساخته، موجب شده چند صنف از جمله صاحبان کالا که درحال ترخیص بار به خاطر ایام تعطیلات هستند، کامیون‌داران که اوج کارکردن‌شان است و شرکت‌های حمل‌ونقلی که به‌خاطر عدم حضور به‌موقع کامیون‌ها نتوانستند کمیسیونی دریافت کنند، ضرر کنند.

او فروش سوخت آزاد در جایگاه‌های منتخب و سهمیه محدود کارت‌های سوخت آزاد 600 تومانی در این جایگاه‌ها و اتمام آن در دقایق اولیه بامداد را را نیز یکی دیگر از مشکلاتی دانست که در زمینه توزیع و دریافت سوخت کامیون‌داران به وجود آمده است.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک تاکید کرد: غیرواقعی بودن محل بارگیری و محل و مبدأ بارگیری مندرج در بارنامه (بارگیری از گل گهر اما چاپ در بارنامه سیرجان که تفاوت این دو محل45 کیلومتر است) نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برای مدیریت مصرف سوخت توسط رانندگان وجود دارد.

سمنانی با تاکید بر این‌که عوامل فوق مشکلات کنونی کامیون‌داران در زمینه سوخت، سهمیه و دریافت و مدیریت مصرف آن است، اظهار امیدواری کرد با حضور و بررسی میدانی این مشکلات توسط مسئولان، گامی در جهت رفع مشکلات رانندگان برداشته شود

منبع: خبر گزاری تین نیوز 27 اسفند ماه 97