خبر عمومی

زمینه صادرات و واردات محصولات کشا ورزی و شیلاتی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار

تاریخ : 1395/03/18

 
به گزارش روابط عمومی ،سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:  صادرات محصولات کشا ورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و واردات محصولات شیلاتی از قبیل ماهیهای صنعتی برای مصارف کارخانه های تن ماهی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار فراهم است .
رضوانی افزود : بندر چابهار از فروردین ماه سال ٩٤ با نصب ٣٠دستگاه تجهیزات به صورت موقت کار خود را آغازکرد که خوشبختانه در دی ماه سال گذشته با ١٤٤ دستگاه تجهیزات توانستیم ترمینال کانتینری و یخچالی را رسمآ مورد بهره برداری قرار دهیم .
ایشان افزود: در صورت استقبال سرمایه گذاران ایرانی و سایر کشورها و فراهم شدن بازار میتوان تعداد پستهای تجهیزاتی را افزایش داد.  
سیاوش رضوانی اظهار داشت : تعداد کانتینرهای وارداتی از سال ٩٤ تا کنون هزارو ٤٤٨ teu میباشد که از این میزان ٢٨٤ teu مربوط به سه ماهه نخست امسال می باشد .
ایشان تصریح کرد: ما با تجار افغانی در حال مذاکره رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار هستیم و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد زیرا این اقدام تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه برای صاحبان کالا و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر را در پی خواهد داشت .
رضوانی گفت : قبل از فراهم کردن  تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی  در بندر چابهار صاحبان کالامجبور بودن کانتینرهای یخچالی خود را از بنادر بوشهر و شهید رجایی تخلیه کنند و از آنجا به صورت زمینی وارد منطقه میشد که خوشبختانه با فراهم کردن تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی،هم کوتاهی مسیر و کاهش هزینه برای صاحبان کالا به همراه دارد.

منبع:
 سازمان بنادر و کشتیرانی
18 خرداد 1395