خبر عمومی

پیش بینی یک هزار میلیارد ریال برای توسعه و بهسازی پایانه های مرزی کشور

تاریخ : 1395/03/29


مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کشور گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال جهت توسعه، نگهداری و بهسازی پایانه های مرزی در سراسر کشور پیش بینی شده است.

محمد جواد عطرچیان روز پنجشنبه اظهار کرد: هم اکنون 23 پایانه مرزی در کشور فعال هستند که تقریبا همه این پایانه ها افتتاح و دارای سالن های تجاری و مسافربری مستقل هستند.

وی سپس به رکود اقتصادی و کاهش میزان ترانزیت از کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به رکود اقتصادی، میزان ترانزیت کشور سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن از افزایش چشمگیری برخوردار نبوده است.

عطرچیان تاکید کرد: امیدواریم با توجه به توافق های حاصله از برجام و همچنین روان سازی تسهیلات بانکی و رد و بدل کردن کرایه های حمل، امکانات و شرایطی بوجود آید که تجارت ترانزیتی رونق پیدا کند.

وی یادآور شد: با افزایش تجارت در کشور و تسهیل فرایند مالی در کرایه های حمل، به طور قطع برای سال جاری با افزایش حجم ترانزیت در سراسر کشور رو به رو خواهیم شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور گفت: با کاهش زمان و هزینه ها این امکان وجود دارد که در سال 95 میزان ترانزیت در کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

عطرچیان به وضعیت ترانزیت کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: در 2 ماه اخیر با توجه به مشکلات نبود گشایش اعتبار (ال سی) و همچنین مشکلات مربوط به اینکه مبادلات بانکی برای شرکت های حمل و نقل امکان پذیر نبود، ترانزیت در کشور رشد چندانی نداشته است.

وی اضافه کرد: میزان رشد ترانزیت در سال جاری تقریبا همانند رقم سال مالی گذشته بوده است که امیداوریم از اوایل خردادماه به بعد شاهد رشد ترانزیت در کشور باشیم.
منبع : سایت خبری تین نیوز
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵