خبر عمومی

بندر امیرآباد تنها بندری است که به راه‌آهن سراسری متصل است

تاریخ : 1395/04/19



جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بندر امیرآباد تنها بندر کشور است که به راه‌آهن سراسری متصل است، گفت: پیشرفت بندر بسیار چشمگیر است، این در حالی است که برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌ها از بودجه دولت استفاده نشده و پیشرفت‌های حاصل شده از جمله حجم لایروبی‌ها و تعداد اسکله‌های ایجاد شده، قابل تقدیر است

اسحاق جهانگیری پس از استماع توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرآباد در خصوص برنامه‌ها و پروژه‌های انجام شده در این بندر، در جمع مدیران بندر امیراباد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سال گذشته از این بندر بازدید داشتم، روند توسعه بندر خوشبختانه بسیار خوب بوده است و برنامه‌ها و طرح‌ها تقریبا رو به اتمام هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در این بندر تقریبا از بودجه دولت استفاده نشده است اما پیشرفت‌های حاصل شده از جمله حجم لایروبی‌ها و تعداد اسکله‌های ایجاد شده قابل تقدیر است و جا دارد از مجریان و دست‌اندرکاران تشکر کنم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بندر امیرآباد تنها بندر کشور است که به راه‌آهن سراسری متصل است گفت: به همین دلیل این بندر به یکی از کانون‌های توسعه استان مازندران تبدیل خواهد شد و کشورهای اطراف نیز می‌توانند از این بندر برای ترانزیت استفاده کنند.

جهانگیری با بیان اینکه استان مازندران از کانون‌های اصلی تولید محصولات کشوری است، گفت: استان مازندران از طریق دریای خزر با کشور روسیه مرز مشترک دارد و با توجه به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با مسکو است، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان استان مازندران باید با نگاه بلند مدت تولید کننده محصولاتی باشند که برای صادرات به روسیه مناسب است.

وی همچنین به وضعیت تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: مهم ترین طرح های بزرگ و مهم کشور که زیرساخت‌های اصلی توسعه محسوب می‌شوند در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه و بنادر اجرا می‌شوند که تا کنون اجرای بیشتر آن‌ها از طریق بودجه دولت بوده است اما به دلیل محدودیت‌هایی که سال ۹۴ برای فروش نفت داشتیم و همچنین کاهش ناگهانی قیمت نفت، مشکلات دولت مضاعف شد و اجرای برخی از این طرح‌ها را با مشکل مواجه کرد.

جهانگیری با بیان اینکه بخش خصوصی باید اشتیاق فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد داشته باشد از اینکه بخش اعظمی از پیشرفت کار با منابع بخش خصوصی و همچنین سازمان بنادر بوده است ابراز خرسندی کرد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی اجازه نداده‌ایم اجرای طرح‌های مهم با کندی مواجه شود، به بازدید سه باره خود از آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: قطعه اول این آزادراه که از تهران تا شهرستانک ادامه دارد حدود ۳۲ کیلومتر است و تقریبا در این ۲ سال کار دولت، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. این در حالی است که این پروژه با پیشرفت ۱۷ درصدی به این دولت تحویل داده شده بود و اکنون تا ۵۷ درصد پیشرفت داشته است و براساس قول پیمانکاران و وزیر محترم قطعه اول آن تا بهار امسال زیر بار ترافیک می‌رود.
منبع : سایت خبری تین نیوز
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵