خبر عمومی

٥٤٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری روی میز بندر شهید رجایی

تاریخ : 1395/06/08

 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به افزایش تقاضای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران گفت: طی سال جاری، قرارداد ١٨ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ٥هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی به امضا رسیده یا طی ماه های آینده منعقد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ، "ابراهیم ایدنی" ضمن گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت اقدامات تلاشگران دولت تدبیر و امید در عرصه خدمات رسانی به ساحل نشینان خلیج فارس و دریای عمان، به طرح های سرمایه گذاری بزرگترین بندر تجاری ایران در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ٣ قرارداد سرمایه گذاری مجموعا به ارزش ٥٦١ میلیارد ریال در زمینه احداث تاسیسات بازیافت پسماند شناورها، ساخت آب شیرین کن و مرکز خدمات تعمیرگاهی و شستشوی کانتینر در بندر شهید رجایی منعقد شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه تعداد ٥ طرح سرمایه گذاری به ارزش یکهزار و ٨٦٠ میلیارد ریال در زمینه های احداث مخازن نفتی، پایانه کالای صادراتی و ترانزیتی هم اکنون در مرحله امضاء قرارداد است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ١٠ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ٢ هزار و ٩٦٠ میلیارد ریال در این بندر از مرحله مذاکره به عقد قرارداد خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: سال گذشته نیز ١١ قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی به ارزش دو هزار و ١٠٠ میلیارد ریال در این بندر منعقد شد.

ایدنی عمده این طرح ها را مربوط به سرمایه گذاری در ساخت مخازن نفتی، پایانه کانتینری، پایانه طبقاتی نگهداری خودرو، مراکز خدماتی رفاهی، آزمایشگاه استاندارد فرآورده نفتی و فلز شناسی و تعمیرگاه تجهیزات بندری عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن توصیف بنادر این استان به ویژه بندر شهید رجایی به عنوان " بهشت سرمایه گذاران بندری و دریایی ایران "، از پیش بینی یک بسته حمایتی ویژه برای سرمایه گذاران نیز سخن به میان آورد و افزود: معرفی شرکتهای واجد شرایط به صندوق وجوه اداره شده سازمان بنادر برای دریافت تسهیلات وام کم بهره، تضمین سرمایه گذاران توسط سازمان در بانکها و عقد قراردادهای بلند مدت از جمله موارد این بسته حمایتی است که شرکت های بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می توانند از آن بهره مند شوند.

وی گفت: امکان ورود تجهیزات بندری بدون عوارض گمرکی و عدم نیاز به طرح توجیهی برای فعالیت های همسان برای رونق چرخه جابجایی کالا در کشور از دیگر اقدامات در بزرگترین بندر تجاری کشور است.
مرکز روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی
۷ شهریور ۱۳۹۵