خبر عمومی

دیپلماسی حمل ونقل جهانی

تاریخ : 1395/06/27


معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: دیپلماسی حمل ونقل جهانی می تواند بسیاری از موانع حمل و نقل در کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب را حل و فصل کند.


به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،«باتر نیازلی اف» روز جمعه در همایش رسانه ای نخستین کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار در عشق آباد پایتخت ترکمنستان، افزود: امروز درک متقابل جهان در توسعه حمل ونقل افزایش یافته و ما شاهد توسعه حمل ونقل و همکاری های ترانزیتی در سطح بین المللی هستیم.

وی تاکید کرد: ترکمنستان از تمام برنامه های جامع حمل و نقل در جهان حمایت می کند زیرا برای ورود به بازارهای جهانی همه کشورها باید تلاش کنند.

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان افزود: راهبرد جهانی حمل و نقل در قرن 21 در گرو آینده حمل و نقل جهانی است تا شاهد توسعه هکاری کشورها در عرصه های جهانی در حوزه های شبکه ریلی و آب های آزاد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود خواستار حمایت جهانی از برنامه های ترکمنستان در بخش های مختلف حمل و نقل شد و افزود: ترکمنستان در تلاش است در برنامه های بزرگ حمل و نقل جهانی فعال باشد و در این راستا شبکه ریلی بین قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای ما در توسعه حمل و نقل به کشورهای آسیا و اروپا اهمیت زیادی دارد.

نیاز لی اف افزود: استفاده از ظرفیت های جاده ای و حمل و نقل دریایی در دریای خزر دریای سیاه و منطقه بالتیک در ارتباط شرق به غرب برای برنامه ریزان حوزه حمل و نقل ترکمنستان اهمیت زیادی دارد و ما درصدد هستیم از ظرفیت های منطقه ای نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی منطقه ای سبب خواهد شد شاهد همکاری های جدیدی در این عرصه مهم جهانی باشیم.

کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار، امروز 26 شهریور با حضور مدیران سازمان های بین المللی و کارشناسان حوزه های مختلف حمل و نقل، در عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز بکار کرد و تا فردا 27 شهریور ماه ادامه دارد.

تین نیوز

26 شهریور 1395

تین نیوز