خبر عمومی

سرخس، ظرفیت بالایی برای ارتباط تجاری با قزاقزستان دارد

تاریخ : 1395/07/25



استاندار قزاقستان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ظرفیت بالایی برای برقراری ارتباط تجاری با قزاقستان دارد.
بیبوت آتامکلوف در حاشیه بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و عرضه کالاهای تجاری جمهوری اسلامی ایران در شهر چیمکنت قزاقستان، بیان کرد: از ظرفیت های فراوان این منطقه شگفت زده شدم و از این پس به صورت دائمی، پتانسیل های تجاری و اقتصادی آن را رصد خواهیم کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور سرخس در این نمایشگاه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به ظرفیت های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی و همچنین فرصت های سرمایه گذاری، می تواند به مرکز و باراندازی برای کالاهای وارداتی و صادارتی به قزاقستان تبدیل شود.
آتامکلوف ادامه داد: در این راستا به زودی با هیئتی تجاری و اقتصادی به سرخس سفر خواهیم کرد، تا از نزدیک نیز با ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شویم.

در این بازدید همچنین مجتبی دمیرچی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، آمادگی خود را برای ایجاد و گسترش زمینه حمایت کامل از هرگونه مراودات تجاری بین سرخس و قزاقستان اعلام کرد.
وی گفت: وجود مخازن گاز طبیعی در نزدیکی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، همجواری با مخازن انرژی نفت و گاز آسیای میانه، وجود سد بزرگ دوستی، نیروگاه برق، وجود انبارهای کالا با ظرفیت بالا، ارتباطات ریلی و راه آهن کشورهای آسیای میانه با این منطقه، وجود فرودگاه بین‌المللی و ... از جمله امکانات ویژه سرخس است.

دمیرچی اضافه کرد: این منطقه ضمن برخورداری از تمامی مزایای سرمایه‌گذاری ویژه مناطق اقتصادی، از 10 سال معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاری نیز برخوردار است.

تین نیوز

25مهر1395