اخبار انجمن

توافق نامه ورود موقت ناوگان افغانی به تصویب رسید

تاریخ : 1395/08/17



سی و یکمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی شب گذشته شانزدهم آبان ماه سال جاری در ساختمان انجمن و با حضور همه اعضاء برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه موضوع قرارداد پیش فرض توافق نامه همکاری ورود موقت ناوگان افغانی فی مابین شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایرانی و شرکتهای ترانسپورتی افغانی مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.
بر طبق این نمونه قرارداد که با تفاهم و اظهار نظر مشترک سرکنسولگری افغانستان و انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی تهیه و تنظیم شده است منبعد شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایرانی و افغانی از این نمونه قرارداد استفاده نموده و قرارداد مذکور را به عنوان پایه قراردادی آنها خواهد بود و این قرارداد در قالب بخش نامه برای شرکتها ارسال خواهد شد.
در ادامه این جلسه گزارش رسیده از نماینده وزارت خارجه افغانستان در بازدید از گمرک اسلام قلعه قرائت و به ابهامات مطروحه ایشان پاسخ داده شد.
بر طبق گزارش مذکور مواردی در خصوص مبالغ اخذ شده تحت عنوان تاییدیه استاندارد بودن کالا، تایید بیجک صادرات و تعیین حق العبور شاه راههای جاده های ایران مطرح شده است که مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
با بررسی موارد مطرح شده مشخص شد که مبالغ مورد ادعا صحت نداشته و کلیه ناوگانی که از طریق مرز دوغارون وارد کشور می شوند موظفند معادل 120 یورو بابت عوارض ورودی،104یورو بابت دوزبلاغ و تفاوت سوخت هر کیلومتر30 سنت پرداخت نمایند ضمن اینکه ناوگان ایرانی نیز عوارض خاص کشور افغانستان را مطابق قوانین آن کشور می پردازند.
در این جلسه همچنین آخرین وضعیت برنامه های جدید دولت و نمایندگان دولتی افغانستان و سرکنسول این کشور درباره ایجاد انضباط اداری و مالی در گمرکات و مراودات بازرگانی و حمل و نقلی با ایران مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان جلسه در خصوص برخی امور اداری و جاری انجمن نیز تبادل نظر شد.