اخبار انجمن

تشکل‌هاي حمل‌ونقل منشأ خیر و وقوع اتفاقات بزرگ در این صنعت هستند

تاریخ : 1398/07/23

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با ابراز خرسندی از اهتمام اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي و انجمن صنفي شركتهاي حمل‌ونقل بين‌المللي خراسان برای برگزاري اولين همايش ملي حمل‌ونقل اظهار کرد: این اقدام از سوی بخش خصوصی در خور تحسين است و براي اثربخشي هرچه بیشتر همايش، بايد بر مزيت ملاقات هاي رو در رو در مقايسه با فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي، متمركز شد تا از فرصت هاي بالقوه‌ آن براي برگزاركنندگان و شركت‌كنندگان همايش‌هاي تخصصی به ‌نحو مطلوب بهره‌مند شد.
مهران قربانی با بیان اینکه برگزاري همايش ملي حمل‌ونقل با محوريت شناسايي ظرفيت هاي بخش حمل‌ونقل بين‌الملل، بايد از حیث اقتصاد کلان مورد توجه سازمان هاي متولي و ديگر ذينفعان قرار گیرد، گفت: فراهم کردن شرايط مناسب ترانزيت كالا از قلمرو جمهوري اسلامي ايران و حمل حداكثري بار صادراتي و وارداتي و مسافران ايراني و خارجي توسط ناوگان ملي، از مهم ترين وظایف وزارت راه ‌وشهرسازي است كه باید با بررسی های دقیق، شرایطی مناسب براي آن فراهم شود تا جابجایی برون‌ مرزي مسافر و کالا به ايمن‌ترين و سريع‌ترين و به‌صرفه‌ترين شكل، صورت پذيرد.
وی افزود: موفقيت همايش حمل‌ونقل، از نظر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مشروط به ميزان برآورده‌شدن معيارهايي است كه عبارتند از فرصت‌هاي آموزشي و فرصت های مناسب برای ایجاد شبکه همکاری فعالان حمل و نقلی که باعث كشف مزيت هاي رقبا مي‌شود.
قربانی ادامه داد: همچنين از منظر تثبیت موقعیت متخصصين، باید دید شركت در همايش، تا چه حد باعث توسعه تخصص و تجارب حمل‌ونقلي در میان هم‌صنفان و مشتریان خواهد شد و چه ميزان مي‌توان اطلاعات تخصصی خود را با صاحبان كالا به اشتراک گذارد؛ از منظر دريافت خدمات و محصولات جدید نيز شركت در همايش، تا چه حد باعث آشنايي با فرآورده‌ها و خدمات نوآورانه حمل‌ونقلي مي‌شد و اين موارد تا چه حد به ‌عنوان يك راه‌حل باعث جلوزدن از رقبا خواهد شد.
وی با بیان اینکه تلاش مي‌كنيم نتايج همايش‌ها و سخنرانی‌ها و سایر جنبه‌های آموزشی آن‌ها را تا سرحد ممكن بين فعالان منتشر نماييم، اظهار کرد: انتظار ما از برگزاری همایش ارائه راهکارهای توسعه حمل‌ونقل بين‌المللی است تا بتوان در مسير فناوري های نوین، اهدافي مثل گسترش نظریه پردازی توسعه ترانزيت، اشتراک گذاری ایده های متخصصین در ارتباط با توسعه حمل‌ونقل بين‌المللی و هم‌اندیشی با اخذ تجارب موفق ديگر کشورها در زمینه رفع مشكلات جابه‌جايي فرامرزي كالا و مسافر را دنبال كنيم.
به گفته قربانی، در اين راستا كميته راهبردي حمل‌ونقل جاده‌اي در موضوعات كالا، مسافر و ترانزيت و حمل‌ونقل بين المللي از ابتداي سال 1398 تشكيل شده است و هر دو هفته حداقل يك جلسه كارشناسي با حضور دست‌اندركاران ذيربط برگزار و از هر گونه پيشنهاد كاربردي و ايده‌هاي نو و خلاقانه استقبال مي‌نماييم.
وی تشکل‌هاي فعال در حوزه حمل و نقل را منشأ خیر و وقوع اتفاقات بزرگ در صنعت حمل‌ونقل کشور دانست که همواره خدماتی شایسته به شاغلان بخش حمل‌ونقل ارائه داده‌اند.
قربانی اضافه کرد: ما به‌دنبال آن هستيم كه موارد مورد نظر صنف حمل‌ونقل را بر اساس وظایف قانونی و رعایت مسئولیت اجتماعی خود پيگيري كنيم.
وی درباره انتظار این سازمان از تشکل های بخش خصوصی خاطر نشان کرد: انتظار این است كه تشكل هاي صنفي دوشادوش وزارت راه و شهرسازی راهكارهاي مناسب براي توسعه بخش را بررسي و پيشنهاد دهند. همچنين اصلاحيه‌هاي لازم بر مقررات و هرگونه زمينه‌ همكاري و هم‌افزايي را در قالب گزارش هاي مشخص به اين سازمان منعكس نمايند.
قربانی با بیان اینکه سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همواره به مشکلات و دغدغه‌های تشکل‌های حمل‌ونقلي توجه داشته است وعده داد که این سازمان برای پیاده‌سازی حداکثری نقطه نظرات، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به ضرورت تعامل با بخش خصوصی اظهار کرد: با فراهم شدن زمينه‌ها و مقدمات واگذاري امور تصدي گرايانه به بخش خصوصي در برنامه اول و دوم توسعه، اين مسئله بطور جدي در برنامه سوم توسعه مطرح و بدان پرداخته شده است كه از آن جمله مي توان به بند 3 سياست هاي استراتژيك بخش حمل‌ونقل مبني برخصوصي سازي و جلب مشاركت سرمايه‌هاي داخلي و خارجي در فعاليت هاي مختلف حمل‌ونقل اشاره نمود.
وی ادامه داد: از آنجا كه بخش خصوصي (تشكل هاي صنفي)، بعنوان نيرويي كه خود مستقيماً درگير كارها و امورات اجرايي است و با مشكلات و مسائل برخورد دارد، لذا تجربه ثابت کرده كه در عمل موفق تر از بخش دولتي بوده اند؛ بنابراین در تدوین یا اصلاح بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی، نظر تشکل‌های حمل‌ونقلي ذيربط را اخذ و در تدوین اصلاح مقررات مورد توجه قرار مي‌دهيم و از نماینده‌های تشكل هاي صنفي مختلف برای شرکت در جلسات به ‌خصوص با طرف هاي خارجي، دعوت بعمل مي‌آوريم.
قربانی خاطرنشان کرد: به‌دنبال اين هستيم كه صاحبان کسب‌وکارهای حمل‌ونقلي هيچوقت در انزوا قرار نگیرند، و از نقطه نظرات متفاوت كه منجر به پيشرفت آن‌ها شده و روی نتایج آن‌ها در آینده تاثیر داشته باشد بسيار استقبال مي‌كنيم.