خبر عمومی

پایان کار اجرایی بزرگترین پل ریلی ایران

تاریخ : 1396/01/31



پیشرفت بسیار زیاد در پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت صورت گرفته است.
پایان کار اجرایی بزرگترین پل ریلی ایران - پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه

خیرالله خادمی، اعلام کرد : در آخرین پیشرفتی که در این پروژه ثبت شده است طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است.در حال حاضر پروژه قزوین – رشت در حوزه زیرسازی پیشرفت ۹۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ساخت ایستگاه‌های این محور نیز رشدی ۸۵ درصدی داشته‌ایم. ریل‌گذاری این پروژه ۱۶۵ کیلومتری نیز از چند ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور ریل‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به آنکه کار در چهار جبهه مختلف ادامه دارد، ظرف چند ماه آینده ریل‌گذاری نیز به پایان برسد.

به گفته مقامات ایرانی در بخش ریلی پروژه ریلی قزوین- رشت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و در عین حال دشوارترین پروژه‌های زیرساختی ایران به حساب می‌آید، خیرالله خادمی توضیح داد: این محور از نظر زیر اسخت ها و تونل ها یکی از پیچیده‌ترین شرایط را برای پیمانکاران به وجود آورده است. با توجه به آنکه این پروژه در شرایط کوهستانی در حال پیاده شدن است امنیت کاری بسیار مهم است و به دلیل احتمال ریزش در بعضی از تونل‌ها این پروژه به کار تحت شرایط خاص را می طلبد.

معاون وزیر راه با اشاره به قرار گرفتن طولانی‌ترین پل ریلی کشور افزود: در این محور ۵۸ تونل تعریف شده که در حال حاضر کار ۵۰ تونل به اتمام رسیده و هشت تونل پایانی نیز مراحل آخر کار را پشت سر می‌گذارند تا امکان ریل‌گذاری در آنها فراهم شود. حدود ۵۰ دستگاه پل بزرگ در این پروژه قرار گرفته که اقدامات مثبتی در راستای ساخت و تکمیل آنها انجام شده است و بزرگترین پل در شبکه ریلی ایران که ۱۵۷۰ متر طول دارد در ورودی سد منجیل و اطراف دریاچه این سد قرار گرفته، در این پروژه در حال تکمیل است.


پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه

31 فروردین 1396