خبر عمومی

وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه گفت: تشریفات گمرکی بین ایران و روسیه از ابتدای ژانویه 2018 تسهیل می‌شود.

تاریخ : 1396/03/02
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، رادیک خاریسوف عصر امروز در دیدار با هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی این استان با تبریک انتخاب دوباره روحانی برای ریاست جمهوری اظهار کرد: این انتخاب برای کل منطقه مهم است.
وی به برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه در حضور گستره بخش خصوصی برای ایجاد روابط بهتر آینده مهم بوده و دو کشور می‌توانند توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه معرفی کنند.
معاون هیئت دولت و وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه از تسهیل تشریفات گمرکی بین ایران و روسیه از ابتدای ژانویه 2018 خبر داد و بیان کرد: این اقدام نقش مهمی در رونق کسب و کار و مراودات تجاری دو طرف دارد و موجب افزایش واردات محصولات کشاورزی از ایران به روسیه می‌شود.
وی با اشاره به توسعه روابط تجاری بین آستراخان روسیه و گیلان خاطرنشان کرد: از طریق کانال آبی و حمل و نقل با کشتی موضوع پیشرفت روابط تجاری آستراخان و گیلان در دست پیگیری بوده و مانعی برای تحقق آن وجود ندارد.
خاریسوف در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و تمهیدات گمرکی برای گسترس این روابط را از دیگر برنامه‌های مهم و در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: از سوی دولت روسیه بودجه‌ خاصی برای این امر اختصاص پیدا می‌کند که منجر به گسترش ارتباطات می‌شود که در ساخت کشتی گردشگری برای سفر در مسیر آستراخان باکو، قزاقستان و ایران مهم است.
وی با تصریح بر اینکه گسترش روابط گردشگری بین دو استان آستراخان روسیه و گیلان پیگیری می‌شود، یادآور شد: از تصمیم برقراری پرواز مستقیم رشت‌ـ آستراخان و بالعکس حمایت می‌شود و نوید خرید هواپیماهای نو در ایران برای افزایش حجم گردشگران بسیار اهمیت دارد.
به گزارش مانا، وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه به اتفاق هیات همراه در سفر سه روزه خود از موزه میراث روستایی گیلان، توانمندی‌های بندر انزلی، دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت، بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی و... بازدید می‌کند.
خبرکزاری مانا 
1 خرداد 1396