خبر عمومی

نشست سه جانبه راه آهن كشورهای روسیه، آذربایجان و ایران برگزار شد/ ورود فرواردرها، صاحبان کالا و شرکت‌های لجستیکی در مسیرهای مورد توافق

تاریخ : 1396/03/29


نشست سه جانبه راه آهن كشورهای روسیه، آذربایجان و ایران با هدف توسعه كریدور شمال – جنوب در باكو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ نشست سه‌جانبه راه‌آهن كشورهای روسیه، آذربایجان و ایران‌، با هدف سازمان دهی حمل‌و‌نقل كالا در چهارچوب كریدور حمل‌و‌نقلی شمال- جنوب از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان و توسعه ظرفیت ترانزیت پایانه مرزی آستارا در آذربایجان برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ شركت كنندگان در این نشست بر توسعه مسیر كریدور حمل‌و‌نقل بین المللی شمال – جنوب از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان با مشاركت سه كشور مربوطه توافق و بر علاقمندی خود برای تداوم همكاری حمل و نقل كالا، خدمات فورواردینگ، ترنسشیپمنت كالا و انبارداری در قلمرو آذربایجان و ایران تاكید كردند.

این گزارش می افزاید؛ سه كشور شركت كننده در این نشست بر ضرورت گردش بار در مسیرهای ایران(بندرعباس- قزوین – آستارا) ، آذربایجان ( آستارا – یالاما) و فدراسیون روسیه( سامور – مسكو، سامور – بوسلوسكایا، سامور- كراسنوی، سامور- پوسین و سامور – پچوری – پسكووسكیه) تاكید كردند.

در این نشست مقرر شد تا فورواردهای عمده كالا ، شركت های حمل‌ونقلی، صاحبان كالا و شركت‌های لجستیكی را در مسیرهای فوق درگیر كنند.

یادآور می شود؛ مذاكره‌ای نیز در جهت ایجاد گروه هماهنگی با هدف توسعه كریدور شمال – جنوب در آینده ای نزدیك بین راه آهن سه كشور برگزار خواهد شد

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

28 خردادماه 1396