اخبار انجمن

محفل مجازی ترابرد itcakh@

تاریخ : 1399/03/12


افزایش روزافزون استفاده از اینترنت در تمامی كشورهای جهان، سبب نگاه ویژه ی خوانندگان روزنامه های كاغذی و اقبال عمومی به نشریه های الكترونیك شده است، از این رو فناوری اطلاعات در آینده نزدیك می تواند زمینه ساز پیشرفت این نوع رسانه ی جمعی شود. فضای مجازی در مقایسه با چاپ، دارای مزیت ها و امكاناتی است كه با نگاهی نو به آن می توان از آنها به روشی مطلوب استفاده كرد. در همین حال باید گفت كه در نشریات؛ چاپ اخبار و اطلاعات با یك روزیا چند روز فاصله پس از آخرین چاپ به روز می شوند در حالی كه رسانه های نوین، به صورت 24 ساعته امكان به روز شدن دارند و لحظه به لحظه تصحیح و اصلاح را می توان در این رسانه ها انجام داد. قدرت جستجو در نظام رسانه های نوین سبب می شود تا مخاطب در كمترین زمان ممكن به مطالب دلخواه خود دست یابد ضمن اینکه قدرت دسترسی به آرشیو در رسانه های نوین هزار برابر بیشتر است زیرا آرشیوهای الكترونیكی حجم كمتری اشغال می كنند.
رسانه الکترونیک سالهاست با گسترش فضای مجازی به دنبال جولان دادن در بین نشریا ت کاغذی است درچند ماه اخیر با شیوع کرونا میدان برای اقبال این نوع رسانه باز شد و حال می بینیم که کم کم نشریات چاپی درحال حرکت به سمت و سویی الکترونیکی شدن هستند ضمن اینکه در عصر سرعت زمان لازم برای چاپ یک نشریه می تواند مطلب را سوخته و به عقب براند .
حال بعد از دوسال از انتشار ترابرد با توجه به شرایط پسا کرونا وتمایل مخاطبان به نشریه الکترونیکی، توفیقی اجباری شد تا مطالبات صنف ترانزیت و حمل ونقل بین المللی را از دو طریق با مخاطبان ترابرد که شامل مسئولین بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی هستند در میان بگذاریم. طریق اول به صورت کانال تخصصی ترابرد می باشد که به صورت روزانه مطالب ترانزیت را دنبال می کند ودر صورت نیاز پیگیری لازم را از مسئول مربوطه انجام می دهد و زبان گویای صنف حمل ونقل برای بیان مطالبات به حقشان است . روش دومی که ترابرد برای ارتباط با مخاطبان خود انتخاب کرده است انتشار دوهفته نامه الکترونیکی است که اخبار مربوط به دوهفته اخیر را بصورت تحلیلی منتشر می کند تا پیام اصلی به صورت کامل منتقل گردد . امید است با تلاش و حمایت شما عزیزان بتوانیم د رآینده ای نزدیک به تنها کانال تصصی ترانزیت تبدیل شویم و در تب و تاب مشکلات اقتصادی که گریبان گیر شرکت های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت کشورمان شده قدمی ناچیز برداریم .
لینک عضویت در کانال تلگرامی : itcakh@

منبع:دوهفته نامه اختصاصی ترابرد ،شماره یکم مجازی