اخبار انجمن

یک فعال حمل و نقل: تاسیس پایانه انحصاری انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی معضلات ترانزیتی استان را حل میکند

تاریخ : 1396/04/20


یکی از فعالین صنعت حمل ونقل بین المللی معتقد است مهمترین مشکل شرکتهای فعال در حوزه حمل ونقل بین المللی مشکلات مربوط به آئین نامه تاسیس شرکتهای حمل ونقل می باشد .
احمد فرخی در گفتگو با روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: مرجع تصمیم گیرنده برای این صنف یک سازمان دولتی است و تایید صلاحیت اعضا نیز براساس آئین نامه های دولتی می باشد ، لذا تبیین جایگاه واقعی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی از اولویت های اجرایی برای حل مشکلات و تحکیم جایگاه صنفی انجمن میباشد.
فرخی با بیان اینکه زمانی ما از این مشکلات رهایی خواهیم یافت که انجمن صنفی در رکن تصمیم گیری در خصوص آئین نامه ها وبخشنامه ها حضور داشته باشد گفت: مادامی که یک نهاد غیر صنفی و بیگانه برای این صنعت تصمیم گیری و قانون گذاری کند قاعدتا کشور هم دچار زیان خواهد شد .
احمد فرخی حاجی آباد افزود: امروزه یکی از مشکلات کشور ، ایجاد اشتغال است و تنها با کمک بخش خصوصی میتوان این مشکل را حل کرد و این مهم نیاز مند امکانات مناسب و تسهیلات بانکی است.
وی افزود: صنعت حمل ونقل بین المللی بدلیل اینکه یک صنعت برون مرزی است به تنهایی میتواند حدود 25 % مشکل اشتغال کشور را حل کند و اهمیت این صنعت به این دلیل است که هیچ منابع و امتیازی از کشور به فروش نمی رسد در عین حال ارز آور هم هست ولی متاسفانه از طرف مسئولین توجهی نمی شود .
وی در ادامه با بیان اینکه دولت دوازدهم با دادن تسهیلات بانکی مناسب و اجازه ورود ناوگان حمل ونقل بدون پرداخت عوارض بالای گمرکی کالا می تواند حداقل باعث فعال شدن این صنعت در کشور شود افزود: هزینه های حمل از عوامل موثر در قیمت تمام شده کالاست بنابراین تعدیل شدن هزینه های حمل کالا در نقطه ابتدا و تخلیه درانتهای کالا میتواند موجب سود آوری بیشتر برای اقتصاد کشور و مردم باشد .
وی افزود: ایجاد یک پایانه انحصاری برای انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی راه حلی مناسب برای حل بسیار ی از معضلات ترانزیت در استان میباشد .
این فعال حمل و نقل با بیان اینکه هیچ دولتی بدون کمک گرفتن از بخش خصوصی نمی تواند اقتصاد کشور را توسعه دهد و به اشتغال پایدار برسد گفت: ایجاد فضای مناسب دولت برای شرکتهای خصولتی شائبه ی دولت 4 و 96 % را ایجاد میکند .
عضو کمیسیون حمل ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه الگوی مناسب برای کشور در منطقه، کشور ترکیه است و اگر بخواهیم به این الگو برسیم نیاز به سه سال زمان داریم گفت: البته در صورتی که امکانات مناسب رافراهم کنیم در این صورت به راحتی میتوانیم از رقبا پیشی بگیریم ولی متاسفانه بدلیل کم لطفی یبخش دولتی این صنعت به عقب برگشته و دست فعالین این حوزه بسته شده است.
وی افزود: توسعه الکترونیکی گمرک مسیر مناسب ولی ابتدایی در این راه است و باید ادامه پیدا کند و روز به روز برکیفیت و سطح علمی و الکترونیکی آن اضافه شود.
فرخی گفت: حمل ونقل بین المللی هم باید به سمت بهره گیری از مواهب تجارت الکترونیک برود و اگر به این سمت برویم بسیاری از محدودیت های اجرایی و دست و پاگیر کشور را می توانیم با اصلاح قانون تجارت الکترونیک بشکنیم .
وی افزود: تقویت سایت انجمن و ایجاد تالار گفتگو و اقداماتی مانند کافه گفتگو در انجمن میتواند موجب ارتباط صمیمیانه تر و تحکیم روابط شود.
فرخی گفت: یکی از اقدامات بزرگ انجمن ایجاد واحد روابط عمومی است و یکی از وظایف مهم روابط عمومی ایجاد رابطه مستقیم با اعضا وسازمان با هدف ایجاد وحدت صنفی و دستیابی به اهداف و منافع جمعی است.