اخبار انجمن

برگزاری مجمع عمومی به تعویق افتاد

تاریخ : 1399/04/02


رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی در گفت و گو با ترابرد به لغو برگزاری مجمع عمومی انجمن در تاریخ هشتم تیرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی انجمن همه ساله اردیبهشت ماه برگزار می شود. امسال اما بدلیل محدودیت های وضع شده از سوی ستاد ملی کرونا، با هماهنگی اداره کل کار و امور اجتماعی تاریخ مجمع در ابتدا به هشتم تیرماه و حالا به شهریورماه موکول شده است.
احمد زمانیان با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره در مجمع امسال اظهار کرد: دوره هیئت مدیره تمام شده و در این مجمع هیئت مدیره جدید متشکل از پنج عضو اصلی، سه عضو علی البدل و دو بازرس انتخاب می شوند. علاوه بر گزارش عملکرد هیئت مدیره ارائه می شود و اعضا در جریان مسائل مالی انجمن قرار خواهند گرفت.
زمانیان با اشاره به روند انتخاب نامزدها خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل دارند برای هیئت مدیره یا بازرسی نامزد شوند با توجه به تغییر زمان مجمع عمومی باید منتظر بخشنامه بعدی انجمن باشند. پس ازاعلام زمان ثبت نام شرایط نامزدها با اساسنامه تطبیق داده می شود و پس از تأیید صلاحیت، اسامی آنها اطلاع رسانی می شود.
اعتراض تشکل های بخش خصوصی به مصوبه ممنوعیت ترانزیت سوخت
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به مصوبه ممنوعیت ترانزیت سوخت از کشور اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از ابلاغ بخشنامه، ما کتبا اعتراض خود را به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه این گونه بخشنامه ها آسیب جدی به ترانزیت کشور می زند ارسال کردیم. بویژه وقتی از قبل اطلاع رسانی نشده بود.
به گفته وی شرکت های فعال در این حوزه بیش از 100 هزارتن فرآورده های سوختی در مخازن برای ترانزیت ذخیره کرده اند و نمی توان این حجم از بار را تا پایان سال نگه داشت.
زمانیان تصویب این مصوبه را کاری غیرکارشناسی خواند و خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر اینکه ضرر و زیان بسیار هنگفتی را روی دست شرکت های حمل و نقل می گذارد، این فرصت را برای کشورهای همسایه فراهم می کند. در حال حاضر کشور ترکمنستان در حوزه سوخت بسیار فعال است و دیگر کشورهای همسایه که به سوخت نیاز دارند بزودی به بازار این کشور سوق پیدا خواهند کرد.
وی افزود: با این اتفاق اعتماد صاحبان کالای خارجی هم نسبت به موقعیت ترانزیتی کشور ما ازبین می رود. این روی سایر کالاها نیز اثر می گذارد و صاحبان دیگر کالاها نیز اعتماد خود را به بازار ایران از دست می دهند.
زمانیان با اشاره به ارسال درخواست بازنگری در بخشنامه اظهار کرد: به وزیر راه و شهرسازی، رئیس اتاق ایران مراتب اعتراض را اعلام کردیم و در خواست کردیم اجازه ندهند که این موقعیت ترانزیتی کشور دستخوش آسیب های جدی شود که اگر این اتفاق بیفتد ما در همه زمینه ها ترانزیت را از دست خواهیم داد.
وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است، گفت: انجمن خراسان، انجمن ایران و چند تشکل دیگر همزمان در حال پیگیری این موضوع هستیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم و از رسانه ها درخواست می کنیم که این موضوع را پیگیری کنند.
به گفته زمانیان باید حداقل یک فرجه زمانی مشخصی برای اجرای مصوبه تعیین می کردند تا بارهای سوختی تعیین تکلیف شوند. در حال حاضر صاحبان کالا با شرکت های حمل و نقل درگیر هستند و بطور کلی موقعیت کشور ما از نظر ترانزیتی در خطر است.