خبر عمومی

دریس خبر داد: رشد ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر

تاریخ : 1396/05/03

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالادر چهار ماهه ابتدایی سال جاری در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم تخلیه وبارگیری کالا در بندرخرمشهر به ۵۲۹هزار و ۷۹۶ تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۷ درصدی را نشان می دهد.

وی حجم و تخلیه بارگیری کانتینر طی این مدت را ۲۸ هزار و ۳۸۶TEU عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۶ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۱۳ هزار و ۴۵۱ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس جابجا شده اند.

دریس میزان تخلیه و بارگیری خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در مجتمع بندری خرمشهر را ۴ هزار و ۷۹۲دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به پهلوگیری ۶۹۸ فروند شناور طی چهار ماهه ابتدای سال جاری در بندرخرمشهر گفت: در این مدت تردد ۳۶ هزار و ۳۴۳ دستگاه وسیله نقلیه سنگین در مجتمع بندری خرمشهر نیز به ثبت رسیده که از رشد ۹۰ درصدی برخوردار است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی  سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶