اخبار انجمن

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده شرکت های حمل ونقل بین المللی را از اداره اداره کل امور مالیاتی استان خواستار شد .

تاریخ : 1396/05/09


شانزدهمین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی شب گذشته مورخ 8 مرداد ماه سال جاری در محل انجمن با حضور تمام اعضا برگزار گردید .
به گزراش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در مصوبه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان که طی نامه ای به انجمن صنفی حمل ونقل بین المللی ارسال گردیده است در بند 6 صراحتا به موضوع معافیت مالیات بر ارزش افزوده شرکت های حمل ونقل بین المللی پرداخته است . جهت استحضاراین بند به شرح ذیل می باشد :
بند 6 –مقرر گردید معافیت مالیات بر ارزش افزوده شرکت های حمل ونقل بین المللی برای حمل کالا های دارای راهنامه بین المللی و یا اظهار نامه و یا پروانه گمرکی و یا سایر اسناد مثبته مبین خروج کالا از کشور ، وفق ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده که مصادیق صدور خدمات به خارج از کشور تلقی می گردد توسط اداره کل امور مالیاتی استان اعمال شده و چنانچه در این خصوص با ابهامی مواجه می باشند یک نسخه از مصوبه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان را به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نمایند و در صورت عدم حصول نتیجه ، مراتب توسط استانداری محترم طی انجام مکاتبه ای با جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور و ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری گردد .

در ابتدای جلسه نامه مربوط به اتاق بازرگانی مربوط به دعوت در دومین سمینار کارنه تیر سند فرصت یا تهدید که در مشهد مقدس برگزار می گردد قرا ئت و بر طبق این نامه از کلیه مدیران و شرکت های حمل ونقل برای حضور در این جلسه دعوت شده تا در این جلسه حضور یابند ، همچنین جناب آقای امتی به نمایندگی ازانجمن صنفی حمل ونقل بین المللی در این جلسه سخنرانی خواهند نمود .
در ادامه جلسه نامه ناظر گمرکات استان به منظور تسریع وتسهیل امر صادرات که مقرر گردیده به طور منظم و در مقاطع ماهیانه به صورت دوره ای جلسات مشترکی با حضور فعالان در امر صادرات و بررسی مشکلات احتمالی وپیگیری رفع معضلات بر گزار گردد قرائت و لذا جنا اقای نوریان عضو هیات مدیره انجمن به عنوان رابط از طرف انجمن برای هماهنگی جلسات معرفی شد .
همچنین در این جلسه مسائل جاری انجمن نیز مورد بحث وبررسی قرار گرفت .