اخبار انجمن

چرخِ دوغارون به حرکت در آمد

تاریخ : 1399/08/26


بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ 25 آبان ماه 99 با حضور تمام اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن معطلی کامیون ها در گذرگاه مرزی دوغارون با تمهدیدات انجام شده توسط مسئولین در ده روز اخیر تا حدودی کم شده است، انجمن خراسان ضمن تشکر از مسئولین ادامه دار بودن رویه حال حاضر را دلیل حل شدن مشکلات دوغارون در طولانی مدت میداند.
در ابتدای جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن نقش رسانه در اطلاع رسانی و مطالبه گری را لازم و حیاتی دانسته اند و با توجه به اقدام موثر رسانه ها در اطلاع رسانی دقیق و به موقع ، از گروه اقتصادی روزنامه خراسان رضوی در تهیه گزارش کامل و پیگیری آن از مسئولین استانی که منجر به حل و فصل مشکلات شد تشکر ویژه ای کردند و همچنین از خبرگزاری های ایرنا و ایسنا نیز تشکرکردند. و ابراز امیدواری کردند که با پیگیری های مستمر شاهد ارتقای کیفیت خدمات رسانی در مهم ترین مرز ترانزیتی و صادراتی کشور خواهیم بود.
در ادامه با توجه به تماس تلفنی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در خصوص عدم استقبال شرکت ها از مسیر ترانزیتی بندر امیرآباد به اکتائو که توسط رو-رو پیش بینی شده بود ، انجمن خراسان اعلام کرد متاسفانه عدم هماهنگی دو وزارت خانه دولتی باعث سر در گمی شرکت ها گشته است .مطلع هستیم وزارت خارجه در حال رایزنی برای بازگشایی مرز ترکمنستان است و با توجه به قیمت نسبتا بالای رو-رو شرکت ها ترانشیپمنت به کامیونهای ترکمنی از مسیر ترکمنستان را با توجه به قیمت مناسب ترجیح می دهند. نباید انتظار داشت با یک بار آمدن رو-رو مسیر جدید به طور کامل راه اندازی شود. همیشه شاهد این بوده ایم که راه اندازی مسیر جدید هزینه هایی دارد که با تجربه و مداومت تا حدودی حل میگردد .همچنین مشخص نمودن برنامه زمان بندی حضور رو-رو در بند امیر آباد به جهت برنامه ریزی شرکت های با صاحبان کالا میتونه در راه اندازی مسیر جدید موثر باشد .
همچنین در ادامه با توجه به نامه ارسالی از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی ودفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران مبنی بر تمدید پروانه شرکت ها تا پایان سال به صورت غیر حضوری و الکترونیکی قرائت و مقرر شد به شرکت ها اطلاع رسانی گردد .