خبر عمومی

صادرات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه

تاریخ : 1400/01/16

توسط ۶۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون در سال ۹۹ صورت پذیرفت؛

پایانه مرزی میلک.مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۵۷ تن کالا توسط ۶۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون در سال ۹۹ از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۹ بیش از یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۵۷ تن کالا توسط ۶۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد.

ایوب کرد با بیان اینکه بنزین، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از پایانه های مرزی این استان را تشکیل می دهند، افزود: پایانه مرزی میلک با ۸۱۳ هزار و ۷۶۲ تن بیشترین سهم صادرات این مدت استان را به خود اختصاص داده است.

تردد روزانه حدود ۵۰۰ کامیون در سال ۹۹ از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آبهای بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا با تردد روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون در سال ۹۹ شاهد رونق صادرات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اساس آخرین گزارشات حجم ترانزیت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سال گذشته ۶۴۲ هزار و ۴۸۳ تن کالا و حجم واردات این دو پایانه مرزی ۷۷ هزار و ۵۳۸ تن کالا اعلام شده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت پایانه های مرزی استان از سال گذشته اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را در اولویت کاری خود قرار داده است که بزودی با بهره برداری از آنها شاهد توسعه تجارت و مراودات مرزی با کشورهای همسایه خواهیم بود.

منبع:وزارت راه و شهر سازی