اخبار انجمن

ورود ناوگان افغانی برای بارهای ترانزیتی همچنان کم است

تاریخ : 1400/02/06

چهارمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی روز گذشته به تاریخ 5 اریبهشت 1400 با حضور اکثریت اعضا در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی، ورود ناوگان افغانی برای بارهای ترانزیتی به مقصد میلک همچنان کم است و متاسفانه بیشتر ناوگان خالی که وارد مرزمیلک می شوند اقدام به حمل محمولات صادراتی می نمایند.
حدود سه هفته پیش در مرز میلک جلسه ای با حضور مسئولین دولتی و مرزی برگزار شد و در نهایت توافق بر این شد که روزانه 300 دستگاه کامیون خالی ورودی پذیرش شود و ساعت کاری مرز نیز تا ساعت 10 شب افزایش یابد اما متاسفانه بیشتر ناوگانی که از افغانستان می‌آید برای حمل محمولات صادرات است مثلا تا روزانه 250 کامیون برای صادرات می‌آید اما برای ترانزیت تعداد ورودی بسیار کم است.
پیگیری های زیادی از سوی انجمن خراسان گردیده و قول هایی از سوی طرف افغانی داده شده ولی همچنان پس ازگذشت چند روز تغییری ایجاد نشده است.
در ابتدای جلسه پیرو نامه ارسالی از اداره کل راهدای و حمل ونقل جاده ای در خصوص ملاقات رایزن اقتصادی کشورمان درقرقیزستان با رئیس بخش توسعه سرمایه گزاری آن کشور مقرر شد شرکت های فعال در مسیر آسیای میانه و قرقیزستان به آن اداره معرفی شوند.
درادامه نامه ارسالی از دفتر نمایندگی وزارت خارجه مبنی بر درخواست صدور مجور یدک های حامل سیمان از مرز زمینی لطف آباد – آرتیق جهت آگاهی قرائت گردید.
همچنین درپایان جلسه مسائل مربوط به کانال مجازی ترابرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.