خبر عمومی

آشفته بازاری به نام ترانشیپمنت

تاریخ : 1400/02/15


یک راننده فعال بخش حمل و نقل ترانزیت از وجود آشفته بازاری به نام ترانشیپیمنت (انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) مواد سوختی در مرز ایران و افغانستان خبر داد.

آشفته بازاری به نام ترانشیپمنت
تین نیوز
یک راننده فعال بخش حمل و نقل ترانزیت از وجود آشفته بازاری به نام ترانشیپمنت (انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) مواد سوختی در مرز ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حمید وطن پور گفت: ترانشیپیمنت در بازارچه مرزی منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود واقع در مرز بین ایران و افغانستان به دلیل توقف های طولانی مدت ناوگان، به بازی دو سر باخت برای راننده و کامیوندار تبدیل شده است.

وی افزود: سود سرشار این بخش از حمل و نقل، به جیب تجار افعانی و ایرانی و دلالان و نیز شرکت های حمل و نقل کاغذی و البته تعدادی کامیوندار سرازیر می شود.

وطن پور گفت: کامیون دارانی از این کار منتفع می شوند که فقط تریلر تانکر را در اختیار شرکت ها گذاشته و تا رسیدن نوبت با جدا کردن تانکر از کشنده، تنها یک دستگاه تریلر تانکر را در پارکینگ های اکثر شهرها متوقف می کنند.

او عنوان کرد: این گونه کامیون داران از فرصت پیش آمده راضی هستند چون اجاره یک دستگاه تریلر تانکر از 2.5 میلیون تومان فراتر نمی رود.

وی افزود: این افراد به همین دلیل به دنبال دریافت حق و حقوق قانونی خود نمی روند و بدین ترتیب بقیه نیز که در صف های تجار ساخته، گیر کرده اند بیشتر متضرر می کنند.