اخبار انجمن

اتفاق مبارکی است، 30 سال در پهنه تشکیلاتی کشور دوام آوردن

تاریخ : 1402/11/28

امیر شهلا، فعال اجتماعی و رسانه‌ای در مراسم سی‌امین سال تاسیس انجمن صنفی حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، اظهار کرد: اعضای انجمن حمل‌ونقل خراسان رضوی در این سی سال بسی رنج بردند تا این نهال ضعیف انجمن را تبدیل به یک درخت تناور نمایند که امروز می‌توان در سایه آن نشست. 
شهلا با اشاره به تقدیر از پیشکسوتان حوزه حمل‌ونقل در مراسم، افزود: این اقدام بسیار قدرشناسانه بوده و نشان می‌دهد که انجمن سرِ ایستادن ندارد و به راه خود ادامه می‌دهد تا افکار متعالی و متجلی صنفی خود را تحقق بخشد. 
این فعال اجتماعی راه را محور توسعه دانست و گفت: شما اعضای انجمن صنفی در واقع نگهبانان و حافظان این محور توسعه هستید و بخشی از تولید و صنعت و کارآفرینی مدیون و مرهون تلاش‌های شور و شعور شما در سنگر راه است. اگر شما نباشید توسعه و ارتباطات شکل نمی‌گیرد، بدون شما پیوندی بین استان‌ها و کشورها شکل نمی‌گیرد و سفیر فرهنگ دوستی ایرانیان به اقصی نقاط دنیا نمی‌رسد. 
وی با تبریک سی‌امین سال تاسیس انجمن اظهار کرد: همانگونه که شما 30 سال قبل بنیان ‌گذاران این حرکت عظیم تشکیلاتی بودید، امیدواریم در 30 سال آینده نیز نسل‌های بعدی بتوانند این مسیر را ادامه دهند و نگهبان این فرهنگ تشکیلاتی باشند. 
شهلا خاطرنشان کرد: اداره کار تشکیلاتی در کشور ما، دشوار است و اینکه انجمن توانسته 30 سال در پهنه تشکیلاتی کشور دوام یابد، اتفاق میمون و مبارکی است. 
این فعال رسانه‌ای با تاکید بر تحقق مطالبات صنفی معوق اعضای انجمن، گفت: در این راستا باید پس از 30 سال از تجربیات کارشناسی این انجمن فرهیخته در دستگاه‌های حاکمیتی و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی بهره‌مند شد. امروز هر یک از اعضای تشکیلات شما به عنوان یک کارشناس خبره می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند و در بسیاری از حوزه‌ها به منظور تسهیل در حمل‌ونقل و امور تشکیلات ترابری و ترانزیتی کشور، مشاوره دهد.  
وی با اشاره به خود مالکی رانندگان در صنعت حمل‌ونقل و مشکلاتی که در این زمینه گریبانگیر شرکت‌های حمل‌ونقل می‌گردد، گفت: در طول سال برخی شرکت‌ها به دلیل همین موضوع خود مالکی متحمل اتهامات و خساراتی می‌شوند که بعضا منجر به تعلیق این شرکت‌ها می‌گردد و این امر موجب می‌شود تا بسیاری از کارکنان فعال در آن‌ها خانواده و سقف خود را دست بدهند. لازم است در این خصوص تعلیق شرکت‌ها به عنون آخرین و سختگیرانه‌ترین تنبیه در نظر گرفته شود تا انسجام خانواده‌ها رعایت شود و تشکیلات آنان دچار خسران و زیان نگردد. 
شهلا خاطرنشان کرد: 40 درصد ترانزیت کشور از طریق انجمن خراسان رضوی راهبری می‌شود انجمنی که در 30 سال قبل با تعداد محدودی شرکت اعلام موجودیت کرد و امروز با عضویت 220 شرکت دارای 220 رای در تصمیم‌سازی‌های هیئت نمایندگان و پارلمان بخش خصوصی نقش پررنگی دارد. 
وی اظهار امیدواری کرد که این توانایی، انسجام و اتحاد در انجمن حفظ شود و با سرعت و قدرت و صرف فعل خواستن به سمت تمام مطالبات صنفی خود حرکت کند و بتواند در خدمت صنعت، معدن، عمران و آبادی این سرزمین باشد.