خبر عمومی

تعطیلات اخیر 94کشته برجای گذاشت

تاریخ :
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "محمدرضا مهماندار"  با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در تعطیلات اخیر عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و پس از آن انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز بوده است، افزود:‌ آمارها نشان می‌دهد از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه در 63 فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور متاسفانه 94 نفر از هموطنان در صحنه کشته شده‌اند.
توقیف بیش از 6 هزار خودرو و موتورسیکلت و ضبط 200 جلد گواهینامه رانندگان متخلف
وی با اشاره به برخورد پلیس با رانندگان متخلف افزود: ‌در این مدت بیش از 3 هزار و 800 دستگاه خودرو و 2 هزار و 300 دستگاه موتورسیکلت توقیف و گواهینامه حدود 200 راننده متخلف ضبط شد.
فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به برخورد با بیش از 59 هزار مورد عدم استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو طی این مدت به ایسنا گفت: در عین حال ماموران پلیس‌راه کشور با حدود 49 هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز، 12 هزار مورد استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و بیش از 3 هزار مورد عدم استفاده از کلاه ایمنی برخورد کردند.
مهمترین تصادفات تعطیلات اخیر
وی به مهم‌ترین تصادفات تعطیلات اخیر اشاره کرد گفت: متاسفانه بر اثر برخورد یک دستگاه سمند با پراید در محور یزد ـ دیهوک در ساعت 3:30 صبح جمعه، تمام 4 سرنشین پراید و 2 سرنشین سمند کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند.
فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: علت این حادثه خستگی و خواب‌آلودگی راننده سمند، انحراف به چپ آن و برخورد با خودرو پراید بود.
وی به برخورد یک دستگاه پژو 405 با پراید در استان سیستان و بلوچستان در ساعت 9:30 روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت:‌متاسفانه در این تصادف که به دلیل عدم رعایت حق تقدم هنگام دور زدن از سوی راننده خودرو پژو رخ داد، 8 تن کشته و 2 تن مجروح شدند.
فرمانده پلیس‌راه کشور به واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور چالوس اشاره کرد و گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور چالوس در استان مازندران متاسفانه یک تن کشته و حدود 10 تن در بیمارستان بستری شدند.
وی با بیان اینکه اتوبوس حامل دانشجویان ساعت 3 صبح جمعه از پارکسوار بیهقی به مقصد چالوس حرکت کرده بود، اظهار کرد: اتوبوس مذکور حدود ساعت 9 صبح در 20 کیلومتری مرزن آباد در محور کرج ـ چالوس دچار سانحه شد.
فرمانده پلیس‌راه کشور علت حادثه را آشنا نبودن راننده با مسیر، ترمزهای مکرر وی در سرازیری پس از تونل و خالی شدن ترمز اتوبوس عنوان کرد.
آخرین وضعیت راه‌های کشور
وی درخصوص آخرین وضعیت ترافیک راه‌های کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ترافیک چالوس به کرج در محور کندوان نیمه سنگین است به ایسنا گفت:‌ از ساعت 12 تا 24 امروز تردد خودروها از رودهن به سمت آمل و از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است و در محور هراز از ساعت 14:30 از آب اسک به سمت رودهن و در محور کندوان نیز از ساعت 15 از مرزن‌آباد به سمت میدان امیرکبیر یکطرفه است.