خبر عمومی

آنتونف 158 به اسمان ایران میاید

تاریخ :

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

صبح امروز طي مراسمي از هواپيماي آنتونوف 158 با حضور مقامات سازمان هواپيمايي كشور و مديرعامل شركت آنتونوف رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم منوچهر منطقي - مديرعامل سازمان صنايع هوايي، گفت: صنعت هوايي مجموعه‌اي از تكنولوژي‌هاي پيشرفته است كه كشورهاي مختلف پس از رسيدن به صنايع پايه سراغ آن مي‌آيند و كشورهايي همچون امارات، عربستان، قطر و كشورهاي ديگري نيز فعاليت در اين صنعت را آغاز كرده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره بخش اورهال (تعمير و نگهداري) هواپيما گفت: در اين بخش ما قابليت‌هاي فراواني داريم و با مشاركت شركت‌هاي هواپيمايي در حال توسعه‌ي آن هستيم. ارزش بازار اين بخش حدود 100 ميليارد دلار است كه بايد بتوانيم در اين بخش سهم خود را به حدود يك درصد برسانيم.

منطقي در ادامه افزود: در بخش زنجيره تامين نيز ما قصد داريم با همكاري با بخش خصوصي در بازارهاي جهاني وارد شويم و اخيرا نيز در نمايشگاهي كه در روسيه برگزار شده بود، شركت كرديم. در بخش طراحي و ساخت نيز تمركز ما بر ساخت هواپيماهايي با ظرفيت 100 نفره است كه در اين بخش رقباي فراواني داريم. اصولا ساخت هواپيما فعاليتي بين‌المللي است و شركت آنتونوف جزو اولين انتخاب‌هاي ماست.

وي افزود: اين شركت از نظر دانش فني و مهندسي يكي از شركت‌هاي بزرگ دنياست.

منطقي درباره هواپيماي آنتونوف 158 گفت: اين هواپيما روي جغرافياي ايران تست‌هاي لازم را انجام داده و مجوز‌هاي خود را گرفته و قرار است براي تست مشتريان دو فروند از اين هواپيما در خطوط داخلي ايران پرواز كنند.

در ادامه اين مراسم، كيوا - مديرعامل شركت آنتونوف، همكاري‌هاي ايران و اين شركت را داراي سابقه 15 ساله دانست و گفت: حدود 12 فروند هواپيماي آنتونوف 74 در ايران پرواز مي‌كنند و همكاري‌هاي سازنده‌اي بين شركت ما و صنايع هوايي ايران وجود داشته است.

وي افزود: هواپيماي آنتونوف هواپيمايي است كه با سيستم ديجيتالي ساخته شده است و مي‌توان گفت كه اين هواپيما خود يك سوپر كامپيوتر است؛ چراكه 58 كامپيوتر آن را كنترل مي‌كنند.

كيوا افزود: اين هواپيما انواع تست‌هاي خود را انجام داده است و از نظر ايمني با تمام الزامات هوايي مطابقت دارد. همچنين اين هواپيما توانسته است با وضعيت هوايي و جغرافيايي در ايران تست‌هاي لازم را با موفقيت پشت سر بگذارد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه همكاري‌هاي ايران و شركت آنتونوف گسترده‌تر شود.

به گزارش ايسنا، همچنين در اين مراسم فلاح - مديرعامل شركت پاديكو، گفت: در افق 1400 ما بايد 25 هزار و 500 صندلي هواپيما داشته باشيم و همچنين از اهداف صنعت هوايي كشور، ساخت هواپيماي تجاري و توسعه مراكز دانشگاهي مرتبط با اين صنعت است.

وي در ادامه به همكاري‌هاي شركت‌هاي ايراني با شركت آنتونوف اشاره كرد و گفت: همكاري‌هاي ايران با اين شركت سابقه‌اي 15 ساله دارد و صنعت هوايي ايران نيز قابليت‌هاي فراواني در ساخت هواپيما داشته است و ساخت اين هواپيما در راستاي ساختن هواپيماهاي منطقه‌اي بوده كه جزو اهداف صنعت هوايي كشور است.

به گزارش ايسنا، مديران شركت آنتونوف كه براي شركت در اين مراسم به ايران سفر كرده‌اند، با يك فروند هواپيماي آنتونوف به كشورمان آمده‌اند و اين هواپيما پس از مراسم مورد بازديد حاضران و همچنين خبرنگاران قرار گرفت.