خبر عمومی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت: واردات موردی خودرو فقط با کارت بازرگانی امکان‌پذیر است

تاریخ :
رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: از این پس واردات موردی خودرو فقط با ارائه کارت بازرگانی امکان‌پذیر است.


به گزارش گستر ش  آنلاین از ایرنا،' حمید صافدل' روز دو شنبه در نشستی خبری عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع واردات خودرو را برداشته و در عین حال بر روی خدمات پس از فروش تاکید دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تصمیات دو سال اخیر در حوزه خودرو فضای بازار داخلی را تغییر داده و بازار را از حالت رقابتی خارج کرد.
وی تاکید کرد:از این به بعد موضوع مطالبه گواهی انطباق کیفیت از شکل سابق خارج می‌شود اما همچنان استانداردهای کیفی مد نظر قرار دارد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: از این پس استانداردهای مورد انتظار به معنای انطباق آنها با استانداردهای اروپایی نیست و در این خصوص انعطاف لازم صورت گرفته است.
وی به دیگر تصمیم اتخاذ شده در باره ثبت سفارش خودرو اشاره کرد و گفت: مقرر شد ثبت سفارش صرفا از مبدا نباشد و می‌توان از سایر بازارها نیز به قیمت رقابتی خودرو وارد کرد.
صافدل ادامه داد: پیش از این سقف مشخصی برای ثبت سفارش تعیین شده بود که هم اکنون این سقف با رعایت شرایط فنی آئین‌نامه و ضوابط خودرو برداشته شده است.
وی درباره ضوابط واردات خودرو توضیح داد: دریافت تائیدیه از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی‌،سازمان مصرف سوخت و بهینه‌سازی، نو بودن خودرو و همچنین داشتن نمایندگی در داخل کشور از جمله شرایط واردات خودرو است.