خبر عمومی

انتقاد وزیر صنعت و معدن از قانون واردات خودرو

تاریخ :

اکونیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت بار دیگر از قوانین مربوط به واردات خودرو انتقاد کرد و در عین حال از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"مهدی غضنفری"  اعمال برخی قوانین زائد برای واردات خودرو به کشور را اشتباه دانست و گفت:اگر بخواهم انتقادی از عملکرد وزارت صنعت داشته باشم، باید به قوانینی که برای واردات خودرو به کشور وضع شد، اشاره کنم.
غضنفری تاکید کرد:در نظر گرفتن سقف برای واردات خودرو، افزایش قیمت را در بازار این نوع خودروها به همراه داشت، بنابراین باید بگویم که این اقدام، اشتباه بوده است. وزیر «صنعت، معدن و تجارت» در عین حال اظهار امیدواری کرد که با حذف برخی از بندهای مربوط به قانون واردات خودرو، قیمت‌ها در بازار کاهش یابد.
غضنفری در حالی بابت اعمال قوانین سختگیرانه برای واردات خودرو،در این برنامه از خود انتقاد کرد، که قوانین مذکور طی دوره مسوولیت وزیر پیشین وزارت صنایع و معادن وضع شد و غضنفری نیز آن زمان وزیر بازرگانی کابینه دهم به شمار می‌رفت.
به عبارت بهتر، وزیر پیشین صنایع و معادن با نیت ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در کشور، قوانینی سفت و سخت را برای واردات در نظر گرفت و خواسته یا ناخواسته، عرضه این خودروها را محدود کرد. این موضوع سبب شد تا نمودار قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی به شدت صعود کند و رانتی میلیاردی در این بازار ایجاد شود.
البته پس از آنکه غضنفری سرپرستی وزارت صنایع را به عهده گرفت و سپس وزیر «صنعت، معدن و تجارت» شد، مقدمات حذف بندهای دست و پاگیر قانون واردات خودرو را فراهم آورد، به نحوی که از این پس واردات خودرو به کشور با روندی ساده تر از گذشته انجام خواهد شد.