خبر عمومی

اولویت وزارتخانه جدید تولید صادراتی است

تاریخ :
اولویت وزارتخانه جدید تولید صادراتی است
اکونیوز:معاون فناوری اطلاعات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از اولویت‌های این وزارتخانه حرکت به سمت تولیداتی است که امکان صادرات آنها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"محمدصادق مفتح" با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما ایجاد صنایعی است که در راستای اهداف دولت و بحث هدفمندسازی یارانه‌ها باشد.
وی تجارت و تولید که صنعت و معدن جزء آن است را دو حلقه مکمل اعلام کرد و افزود: اگر تولید را با دید تجاری و تجارت را با نگاهی به تولید و محور قراردادن تولید انجام بدهیم تضاد بین واردات و تولید داخلی از بین خواهد رفت.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت از برنامه‌های جاری وزارتخانه را سوق دادن تولیدات به سمت صادرات اعلام کرد و به ایسنا گفت: از اولویت‌های این وزارتخانه حرکت به سمت تولیداتی است که امکان صادرات آنها وجود دارد.
مفتح با بیان اینکه باید به بخش تولید به عنوان یک بخش ضروری کشور نگاه شود، افزود: یکی از محورهای اصلی در رسیدن به افق ایران 1404 بحث تولید و تولیدهای دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین است که در برنامه‌های وزارت صنایع معادن و تجارت قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تولید و کار اقتصادی انجام دادن تفاوت چندانی با جنگ در جبهه ندارد، افزود: کارآفرینان و کسانی که به افزاش تولید ناخالص ملی کمک می‌کنند همانند سربازانی هستند که در دهه 60 در جبهه مقابل دشمن می‌جنگیدند.