خبر عمومی

سقوط بهاي نفت در بازار جهاني

تاریخ :
سقوط بهاي نفت در بازار جهاني
خبرگزاري موج - طرح روسيه براي جلوگيري از حمله نظامي آمريکا عليه سوريه سبب سقوط بهاي نفت خام در بازار شد.

به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ابتکار روز گذشته روسيه در نشست سه جانبه با نماينده ايران و سوريه در مسکو سبب شد تا تهديدات نظامي آمريکا عليه دمشق خنثي شود و اين موضوع سبب سقوط ناگهاني بهاي نفت خام در بازار جهاني شد.
بدين ترتيب، بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال در لحظه مخابره اين گزارش از بيش از 116 دلار و 12 سنت در هر بشکه به 113 دلار و 72 سنت رسيده است که اين رقم در مقايسه با روز گذشته 2 دلار و 40 سنت کاهش قيمت در هر بشکه را نشان مي دهد.
همچنين بهاي هر بشکه نفت خام شيرين سبک آمريکا، موسوم به «وست تگزاس اينترميديت» در آخرين معاملات به ثبت رسيده بالغ بر 109 دلار و 53 سنت بوده است که اين رقم در مقايسه با روز قبل يک دلار و يک سنت کاهش را نشان مي دهد.
علاوه بر اين، پيش بيني کارشناسان از ميانگين قيمت جهاني نفت خام در سال 2013 ميلادي نيز با اين تحولات، 2 دلار در هر بشکه کاهش يافت و به 125 دلار در هر بشکه رسيد.
لازم به ذکر است که در لحظه مخابره اين گزارش همچنان بهاي هر بشکه نفت خام سبد نفتي اوپک که نفت ايران را نيز شامل مي شود 112 دلار و 10 سنت به ثبت رسيده است که قطعاً با آغاز به کار بازارهاي اروپايي شاهد کاهش اين قيمت خواهيم بود و بهاي اين نوع نفت خام متعاقباً به اطلاع خواهد رسيد.