خبر عمومی

تعلیق تحریم ۳۵ ساله صنعت هوایی با دستور برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا قوت گرفت

تاریخ : 1395/02/25

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی:
تعلیق تحریم ۳۵ ساله صنعت هوایی با دستور برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا قوت گرفت
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌ سفر ایرانی‌ها خواهد داشت، گفت: در صورت عملیاتی شدن این پرواز، احتمال تعلیق تحریم‌های ۳۵ ساله صنعت حمل‌ونقل هوایی وجود دارد.
عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا از نشانه‌ این است که دو کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند و خط پروازی که از ابتدای انقلاب تاکنون قطع شده دوباره راه‌اندازی خواهد شد. این مسئله حاکی از بهبود روابط است که در نهایت می‌تواند به تعلیق تحریم‌ها سی و چند ساله صنعت هوایی منجر شود.
وی در پاسخ به این پرسش که مسافران ایرانی از طریق چه کشورهایی به مقصد آمریکا پرواز می‌کنند، گفت:‌ در حال حاضر از نقاط ترانزیتی متخلف دنیا از جمله تمام کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکیه، اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه ایرانی‌ها به آمریکا سفر می‌کنند.
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که ایران‌ایر، هما و آسمان سه شرکت هواپیمایی هستند که می‌توانند پروازهای مستقیم از ایران به آمریکا داشته باشند.تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های سفر خواهد داشت و به سود ایرلاین‌های داخلی نیز خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون مسافران ایرانی برای عزیمت به آمریکا از پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی به‌خصوص هواپیمایی قطر و امارات استفاده می‌کنند که در صورت برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا حدود 50 درصد از هزینه‌های سفر به این کشور کاهش می‌یابد.
پیش از این اکبر ترکان سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفته بود: رئیس‌جمهور در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و ایالات متحده آمریکا را صادر کرد.