اخبار انجمن

از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم

تاریخ : 1397/07/16


بیست و هفتمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ 14 مهر ماه 97 با حضور تمام اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومیT هیئت مدیره انجمن در موردحمل بارترانزیتی توسط کامیون ترکمنی از مرز ترکمنستان برای کشور ثالث اعلام نظر کردند.
در ابتدای جلسه نامه ارسالی از دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مبنی بر اعلام نظرانجمن خراسان برای حمل بار از مرز ترکمنستان توسط کامیون ترکمنی به کشور ثالث قرائت و هیئت مدیره با بررسی، راه های پیش رو، در نهایت با حمل توسط ناوگان ترکمنی موافقت کردند .و عنوان کردند در وضعیت فعلی ممنوع کردن این مورد نه تنها باعث خارج شدن بار از مسیر ایران میشود بلکه ناوگان ایرانی را متحمل پرداخت عوارض سنگین ترکمن خواهد کرد و موافقت با این مسئله تنها مشکلی که ایجاد میشود کم رنگ کردن ناوگان ایرانی در ترانزیت خارجی است و تنها حمل داخلی از ایران انجام میشود ،که هرچند باعث تاسف خواهد بود ولی حداقل از بین انتخاب بین بد و بدتر ،وضعیت بد را انتخاب میکنیم .
در ادامه جلسه پیرو نامه اتاق بازرگانی در خصوص دوره ها ی آموزشی ایرو و حمل ونقل مقرر شد تا احدی از اعضای هیئت مدیره در جلسه اموزشی اتاق شرکت و اعلام نظر نماید .
همچنین در ادامه جلسه پیرو انتقال اطلاعات مربوط به مبارزه با مواد مخدر در مرز ترکمنستان از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرقوانین مربوط ارسال شد و مقرر شد تا روابط عمومی تمامی قوانین را در قالب دفترچه ای در اختیار تمام شرکت ها قرار دهد .
در ادامه جلسه مسائل بیمه ای انجمن مورد بررسی قرار گرفت .