اخبار انجمن

بخش دولتی از تجارب بخش خصوصی برای بازگشایی مسیر قزاق بهره برد

تاریخ : 1397/08/09

سی امین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ ۶ آبان ماه ۹۷ با حضور حداکثر اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن مسیر قزاقستان با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی بعد از دو ماه باز شد .
در ابتدای جلسه احمد زمانیان یزدی رئیس هیئت مدیره انجمن که به همراه مدیر کل دفتر ترانزیت و انجمن گلستان در اجلاس حمل و نقلی در قزاقستان حضور داشتند گزارشی مفصل از این جلسه ارائه دادند .طبق گزارشات ، این جلسات در دو روز به طور تمام وقت و فشرده انجام شد و علی رغم موانع بسیار و سو تفاهم های طرف قزاقستانی در نهایت طرف ایرانی موفق به تفاهم نامه دو جانبه شد و مقرر شد که برای تا پایان سال ۲۰۱۸ ،۲۰۰ عدد دوز بلاغ به ایران داده شود و برای سال ۲۰۱۹ به صورت علی الحساب ۱۰۰۰ عدد برگه تردد داده شود و دو طرف تلاش کنند تا سهم تردد را ۵۰ _۵۰ کنند تا هر دو کشور منافع برنامه ریزی شده خود را کسب کنند و همچنین مقرر شد طی بازدیدی دیگر از سوی قزاق ها از بنادر و جاده های ایران رانندگان قزاقی مسیر ترانزینی ایران را نیز برای مقاصد خود انتخاب کنند .
در ادامه جلسه نامه ارسالی از سوی کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق ایران در خصوص بحث تضامین و دیر کرد کانتینر ها که شرکت های خراسانی بیشتر از دیگر شرکتها متضرر شده اند نیز قرائت و مقرر شد تا این مسئله از مراجع ذی ربط نیز پیگیری شود .
در ادامه نامه ارسالی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تشریفات گمرکی قرائت و مقرر شد به شرکتها بخشنامه شود .
همچنین در این جلسه انجمن میزبان رئیس اداره ترانزیت سازمان راهداری نیز بود که برای نشست مشترک و حل مشکلات این جلسه از کمیته مشترک را در محل انجمن حضور یافتند و پیشنهادات و نظرات هیئت مدیره و مسئولین اداره ترانزیت در جهت روان سازی ترانزیت ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
اعضای انجمن خراسان باهمکاری و پیگیری در نهایت مشکل مرز نیمروز را حل و مرز بازگشایی شد .
در پایان مسائل جاری انجمن نیز مورد بررسی قرار گرفت.