اخبار انجمن

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی هشدار داد : در صورت عدم اتخاذ تدابیرلازم ؛ صف انتظار گمرک دوغارون به 3 هزار ناوگان خواهد رسید

تاریخ : 1396/03/29


مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی به ضرورت حل مشکل توقف ناوگان زمینی در گمرک دوغارون قبل از فرا رسیدن تعطیلات عید فطر تاکید کرد .
به گزارش روابط عمومی اجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی، ابراهیم نصری روز گذشته در جمع اعضای هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی گفت : بیش از هزار دستگاه تریلی و کامیون در پشت مرز افغانستان در محل پایانه مرزی دو غارون در انتظار تشریفات اداری وگمرکی برای ورود به افغانستان هستند .
وی با اشاره به تعطیلات چهار روزه عید فطر در هفته آینده و ضرورت حل این مشکل قبل از تعطیلات گفت : چنانچه این مشکل طی هفته جاری مرتفع نشود ، آمار تریلر ها و کامیون ها ی صف انتظار گمرک دوغارون به 3 هزار دستگاه خواهد رسید .
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت :طی 48 ساعت آینده هیاتی متشکل از مدیران ارشد حمل ونقل استان برای نظارت و رفع مشکل به دوغارون عزیمت خواهند کرد .
در ادامه این جلسه رئیس اداره ترانزیت استان نیز طی سخنانی به بررسی دلایل معطلی ناوگان در مرز های شرقی کشور اشاره کرد و گفت :یکی از مهمترین دلایل ، کم کاری و ساعت کاری کارکنان پایانه مرزی دوغارون و نیز ظرفیت محدود افغانستان در پذیرش ناوگان است .
حمید رضا درخشان گفت :ساعت کاری پایانه مرزی باید در اسرع وقت اصلاح گردد .
در این جلسه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی نیز بر حل سریع این مشکل طی توافقی جامع و سریع تاکید کرد و گفت :
رفع مشکل پایانه مرزی دو غارون در کوتاه مدت کافی نیست و مشکلاتی از این دست باید با توافق جامع ایران و افغانستان صورت پذیرد .
احمد زمانیان یزدی افزود ، در این توافق جامع باید میزان و تعداد عبور ناوگان به صورت روزانه و قطعی و بدون توجه به زمان کاری و اداری مد نظر قرار گیرد .
در ادامه جلسه نامه انجمن کشتیرانی کشور در خصوص زمان جلسه کمیته مشترک با انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی قرائت و مقرر شد جلسه مذکور در 13 تیر ماه سال جاری در مشهد برگزار گردد .
همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای حمل ونقل بین المللی اعلام شد ، با موافقت مدیر کل امور مالیاتی فعلا پرونده ها در کمسیونها مسکوت بماند تا در اسرع وقت بصورت تخصصی رسیدگی و خواسته ی شرکتها تامین گردد .