اخبار انجمن

عضو کمسیون حمل ونقل وترانزیت اتاق بازرگانی خراسان مطرح کرد : اهمیت شناخت جایگاه ترانزیت دراقتصاد کشور

تاریخ : 1396/05/14


یکی از فعالان صنعت حمل ونقل بین المللی د رمصاحبه با روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی عنوان کرد که ایجاد مدیریتی واحد به عنوان متولی بخش صنعت حمل ونقل بین المللی از الویت های این صنعت می باشد .
وی افزود :عدم شناخت مسئولین دولتی از جایگاه ترانزیت به عنوان یک صنعت کار آفرین از رشد و بالندگی این صنعت جلوگیری کرده است .
وی در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی می تواند در آینده به عنوان متولی ترانزیت و یه نهاد خصوصی مشخص شود اتاق بازرگانی را بهترین گزینه برای پر رنگتر شد کمیته 76 و شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی دانست .
دین محمد فیض محمدی در ادامه کشور ترکیه را بهترین الگوی منطقه خاورمیانه و حتی اروپا دانست و افزود از دلایل رشد صنعت حمل ونقل در کشور ترکیه شناخت جایگاه ترانزیت در ارز آوری و اشتغالزایی توسط دولت ترکیه دانست .
وی ادامه داد که وجود ناوگان تازه نفس در کشور ترکیه این امکان رو فراهم کرده که شرکت های حمل و نقل براحتی قرار دادهای 6 ماه یا حتی بیشتر با شرکت های بزرگ دنیا داشته باشند ولی در ایران شرکت ها حتی قرار داد 2 تا 6 ماه هم نمی توانند تنظیم کنند .و توان رقابت از کشورما صلب شده است .
هچنین رئیس کمیته ترانزیت و حمل ونقل انجمن افزود : باید با کپی برداری مناسب از الگو های منطقه و آموزش مناسب و تسهیلات این امکان رو برای شرکت های حمل ایجاد کنند تنها در این صورت است که میتوان تا حدی در این صنعت رشد کرد .