اخبار انجمن

حمایت استانداری از بخش خصوصی

تاریخ : 1399/10/02

حمایت استانداری از بخش خصوصی
سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی شب گذشته به تاریخ ۱ دی ماه ۹۹ با حضور حداکثر اعضا و بازرسین در محل انجمن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن، حمایت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان خراسان رضوی با موضوع صدور مجوز و پراخت کمک تشویقی جهت تاسیس پایانه صادراتی در مرز افغانستان و عراق توسط شرکتهای های خصوصی قرائت و مقرر گردید بخشنامه فوق به کلیه شرکتها ارسال شود.
همچنین در ادامه نامه ارسالی از اداره بازرگانی وزارت امور خارجه مبنی بر نحوه اخذ مجوز ترانزیت داخلی ترکمنستان قرائت و مقرر شد پس از بررسی ارسال گردد.
در ادامه جلسه در خصوص مشکلاتی که در چند ماه اخیر توسط ترکمنستان برای شرکتها ایجاد شده بود بحث و تبادل نظر شد و مخالفت مجدد انجمن با نحوه برخورد ترکمنستان و عادی سازی شرایط موجود مطرح شد و در نهایت راه اندازی مسیر بندر امیر آباد -اکتائو بعنوان مسیر جایگزین ترکمنستان پیشنهاد گردید و انجمن خراسان در خواست ارائه برنامه زمان بندی مشخص جهت برنامه ریزی تجار و مدیران شرکتهای حمل و نقل بین المللی به مسئولین و دست اندرکاران راه اندازی رو_رو ارائه کرد.
در ادامه جلسه مصوبات مربوط به کمیته راهبردی ترانزیت و کمیسیون فرعی شواری عالی ترابری به اطلاع اعضای هیئت مدیره رسید.
در انتها مسائل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.